• Anonym (eh...)

    Varför har så många social fobi idag?

    Ändå sitter många på dejtsidor. Har haft kontakt med några på rad som inte ens vågat ses i verkliga livet? Hur tänker man då?

  • Svar på tråden Varför har så många social fobi idag?
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (eh...) skrev 2018-02-18 13:03:16 följande:

    Ändå sitter många på dejtsidor. Har haft kontakt med några på rad som inte ens vågat ses i verkliga livet? Hur tänker man då?


    Kanske för att stilla sin ångest? Att de har en önskan om att ändå vilja hitta någon men vågar inte riktigt. Men genom att skriva med någon så kanske de känner sig mindre ensamma, jag vet inte!?
  • Anonym (A)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2018-02-18 13:07:53 följande:
    Kanske för att stilla sin ångest? Att de har en önskan om att ändå vilja hitta någon men vågar inte riktigt. Men genom att skriva med någon så kanske de känner sig mindre ensamma, jag vet inte!?
    Så kan det vara
  • Anonym (Gt)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2018-02-18 13:07:53 följande:

    Kanske för att stilla sin ångest? Att de har en önskan om att ändå vilja hitta någon men vågar inte riktigt. Men genom att skriva med någon så kanske de känner sig mindre ensamma, jag vet inte!?


    Jag är precis sån och ja, jag känner mig mindre ensam. Efter ett tag kanske jag vågar gå ut med en tjej på riktigt.
  • Anonym (eh...)
    Anonym (Gt) skrev 2018-02-18 13:14:29 följande:
    Jag är precis sån och ja, jag känner mig mindre ensam. Efter ett tag kanske jag vågar gå ut med en tjej på riktigt.
    Är det vad du hoppas på? Har du det som intention?

    Vad får du för respons av kvinnor?
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (Gt) skrev 2018-02-18 13:14:29 följande:
    Jag är precis sån och ja, jag känner mig mindre ensam. Efter ett tag kanske jag vågar gå ut med en tjej på riktigt.
    Det var min första tanke att det borde vara så åtminstone. Det blir ju mindre kravfyllt att snacka med någon på internet och det är nog lättare att bygga upp en trygg fasad av att man ska träffas o liknande men att det när det kommer till kritan inte sker. Men det stillar säkert ångesten för många och att det finns någon som svarar och då blir de mindre ensamma. 
  • Anonym (eh...)

    Många har inte ens bilder. Helt ofattbart att förstå! Skulle aldrig inleda något med en person (kan ju vara en robot dessutom) utan bild oavsett hur underbar personen var..

  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (eh...) skrev 2018-02-18 13:24:55 följande:

    Många har inte ens bilder. Helt ofattbart att förstå! Skulle aldrig inleda något med en person (kan ju vara en robot dessutom) utan bild oavsett hur underbar personen var..


    Så är det ju i många fall men jag kan samtidigt förstå att man inte vill lägga ut bilder så men om personen får kontakt med någon så kan väl bilder vara mer aktuellt. 
  • Anonym (Kille)
    Anonym (eh...) skrev 2018-02-18 13:03:16 följande:

    Ändå sitter många på dejtsidor. Har haft kontakt med några på rad som inte ens vågat ses i verkliga livet? Hur tänker man då?


    Jag går bara på dejt om tjejen visar tecken på att vilja ha sex samma kväll.

    Jag vill ha sex och jag blir alltid på dåligt humör om jag får gå hem själv efter en dejt så då skiter jag i det istället.
  • Anonym (eh...)
    Anonym (Kille) skrev 2018-02-18 13:51:28 följande:
    Jag går bara på dejt om tjejen visar tecken på att vilja ha sex samma kväll.

    Jag vill ha sex och jag blir alltid på dåligt humör om jag får gå hem själv efter en dejt så då skiter jag i det istället.
    Du lär inte få så många kvinnor att vilja ha sex med dig med den attityden kan jag lova dig. De flesta kvinnor vill se lite mer insida och engagemang innan de är villiga att släppa in en fullt främmande kille mellan sina lår som dessutom kan styckmörda dem samma kväll. Använd hjärnan!
  • Anonym (Kille)
    Anonym (eh...) skrev 2018-02-18 14:05:52 följande:
    Du lär inte få så många kvinnor att vilja ha sex med dig med den attityden kan jag lova dig. De flesta kvinnor vill se lite mer insida och engagemang innan de är villiga att släppa in en fullt främmande kille mellan sina lår som dessutom kan styckmörda dem samma kväll. Använd hjärnan!
    Jag ligger med en ny tjej varje vecka om jag vill, jag gjorde det innan, men nu avstår jag ibland eftersom jag gillar att sova och det alltid är lite jobbigt med nya tjejer.

    Fast jag behöver träffa två tjejer för varje ny naked rumpa jag får se, eftersom jag misslyckas hälften av gångerna även om jag skrivit snusk med dem.

    Men när jag inte gjorde såhär var jag ju tvungen att gå på massa dejter och fick ändå bara ligga med en av fyra, så det här sparar tid och kraft.

    Om tjejer blir styckmördade så är det av män de haft långa förhållande med och känner hur väl som helst, inte män som inte känner något för dem. Använd din egen hjärna.

    Många tjejer vi ha sex.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (eh...) skrev 2018-02-18 14:05:52 följande:
    Du lär inte få så många kvinnor att vilja ha sex med dig med den attityden kan jag lova dig. De flesta kvinnor vill se lite mer insida och engagemang innan de är villiga att släppa in en fullt främmande kille mellan sina lår som dessutom kan styckmörda dem samma kväll. Använd hjärnan!
    Om du visar att du inte vill ha sex med dem, kanske det inte är social fobi från killarnas sida som är orsaken till att de inte vill träffa dig, utan att de helt enkelt inte tycker det är värt besväret.
  • Anonym (Gt)
    Anonym (eh...) skrev 2018-02-18 13:22:53 följande:

    Är det vad du hoppas på? Har du det som intention?

    Vad får du för respons av kvinnor?


    Ija det är vad jag hoppas på. IRL vill ingen dejta mig. Har varit på en dejt i hela mitt liv och den tog slut efter kanske 10 minuter. På nätet är det enklaste att hålla kontakten längre även om det är svårt att skapa den första kontakten.
  • Anonym (Kelly)

    Tror det handlar om att man har för stora krav på sig själv att man inte duger som man är.

    Och då är det lättare att strunta i att ses för att det blir för stor press.

    Många idag väljer den lätta vägen tyvärr.

  • Anonym (eh...)
    Anonym (Kelly) skrev 2018-02-18 23:21:14 följande:

    Tror det handlar om att man har för stora krav på sig själv att man inte duger som man är.

    Och då är det lättare att strunta i att ses för att det blir för stor press.

    Många idag väljer den lätta vägen tyvärr.


    Bra svar..man kan ju undra hur det har blivit så? Om internet har gjort allt sånt sämre eftersom man inte ens behöver gå ut längre?
  • Anonym (Facit)
    Anonym (eh...) skrev 2018-02-18 13:24:55 följande:

    Många har inte ens bilder. Helt ofattbart att förstå! Skulle aldrig inleda något med en person (kan ju vara en robot dessutom) utan bild oavsett hur underbar personen var..


    Utan bild = robot

    Men du litar på bilder när människor kan stjäla folks bilder och ljuga ihop identiteter ? Det är ju precis samma sak fast du inbillar dig mer verklighet via bilden även fast du aldrig vet vem det är på bilden och vem du egentligen skriver med.
  • Anonym (eh...)
    Anonym (Facit) skrev 2018-02-18 23:34:46 följande:
    Utan bild = robot

    Men du litar på bilder när människor kan stjäla folks bilder och ljuga ihop identiteter ? Det är ju precis samma sak fast du inbillar dig mer verklighet via bilden även fast du aldrig vet vem det är på bilden och vem du egentligen skriver med.
    Hittills har alla mina dejter stämt med bilderna:P
  • AndreaBD

    Det är mycket större krav på folk numera. Dels behöver man kanske prata inför folk på sitt jobb - något som förut bara chefen gjorde. Och det finns mer komplexa förväntningar som folk måste uppfylla. Dvs. de ska klara av så många olika situationer, då är det kanske inte så konstigt att folk blir nervösa inför dem.

  • Anonym (Facit)

    Det är inte social fobi det är lågt självförtroende och dålig självkänsla så det är jobbigt att presentera sig för dejter.

    Social fobi är att du känner obehag att vara runt omgivningen och klarar inte av att t.rx gå på affären och nästan svimmar av vid betalningen av ångest. Kan inte åka buss, tåg, flyg, kan inte gå på krogen hur full du än är, kan inte vara på bröllop, dop, kan inte vara i stan i galleriorna etc.

  • Anonym (Facit)
    Anonym (eh...) skrev 2018-02-18 23:38:27 följande:

    Hittills har alla mina dejter stämt med bilderna:P


    Du har haft tur, jag hade en person som klädde ut sig till motsatta könet i webcam plus stulit bilder, allt för att låtsas vara någon annan. Personen hade berättat hur många som anmält personen för identitetsstöld för det var flera som kände riktiga identiteten och såg bluffen.
  • Anonym (eh...)
    Anonym (Facit) skrev 2018-02-18 23:51:13 följande:
    Du har haft tur, jag hade en person som klädde ut sig till motsatta könet i webcam plus stulit bilder, allt för att låtsas vara någon annan. Personen hade berättat hur många som anmält personen för identitetsstöld för det var flera som kände riktiga identiteten och såg bluffen.
    WHAT???? Sanslöst!
Svar på tråden Varför har så många social fobi idag?