• Elsie21

    Min sambo skriver med en annan tjej

    Hej, jag vet inte riktigt hur jag ska tolka denna situation. Jag och min sambo har varit ihop i 7 år. För lite mer än ett år sen var han på en 30-årsfest i ett annat län med massor av folk jag inte känner. Han bodde hos vännen som fyllde år i typ 3-4 dagar (de träffas bara typ 1 gång per år då det tar ca 5h med bil att åka till varandra). När han kom hem märkte jag att han skickade väldigt mycket på snap med någon varje dag i flera dagar, först brydde jag mig inte då jag tänkte att det bara var med någon av hans vanliga vänner men sen började jag lägga märke till att han alltid la mobilen med displayen nedåt när jag var i närheten och var väldigt mån om att jag inte skulle se vem han skickade med. Efter ca 3 veckor (har då flera gånger sett ett tjejnamn dyka upp på hans display) konfronterar jag honom, han påstår att det är en släkting till vännen som fyllde år och att det är hon som skickar till honom hela tiden. Jag blir lite irriterad och frågar vf han ger henne den bekräftelsen, vf han öht sitter och snapar KONSTANT med en tjej han inte ens känner och varför de från början ens har lagt till varandra på snap. Han svarar att han inte tycker att det är konstigt då de inte pratar om något speciellt. Jag ber honom sluta prata med henne då jag känner mig riktigt obekväm i det hela och han säger att han ska sluta. Vid 2 tillfällen efter det, med några veckors mellanrum, råkar han skicka snap till mig som jag kan märka, genom hur han skriver, att det egentligen ska till henne istället och på sättet han skriver kan jag tyda att det är han som han påbörjat konversationen. I somras (ca 6 månader efter att jag bett honom sluta skicka med henne) sitter vi i bilen och är på väg till några gemensamma vänner, hans mobil är uppkopplad till bilens högtalare så jag tar den för att byta låt, han frågar vad jag ska göra med hans mobil och jag säger att jag bara ska byta låt, under tiden jag sitter och scrollar i spellistan får han en snap av en av de vänner vi är på väg till (vi var lite sena så antog att de skickade och frågade om vi var på väg) jag öppnar snapen, berättar vad vännen skrivit och säger att jag kan svara. När jag skickat snapen kommer man liksom tillbaka till startsidan där man kan se de senaste han skickat snap med, hon tjejen är typ tredje senaste han skickat snap med och bredvid hennes namn står det att de har över 200 dagar med varandra på snap (hur många dagar i rad de har skickat och tagit emot snaps av varandra) dessa dagar får man bara om båda skickar till varandra VARJE dag. Jag räknar då ut att de har skickat fram och tillbaka med varandra varje dag sen de träffades på festen. Jag säger inget till honom men känner mig så otroligt sviken, jag trodde verkligen att han skulle respektera och förstå att jag känner mig obekväm med det eftersom att vi pratade om det och ändå fortsätter han. När vi kommer hem tar jag upp detta och då är jag riktigt arg, jag säger att jag är på gränsen att göra slut då jag bara vill att han ska förstå hur det här känns för mig. Han lovar igen att sluta prata med henne. Häromdagen visar han mig en annons på blocket på sin mobil och precis då får han en snap av henne, han säger bara ?oj? och sveper bort notisen fort, ungefär som att han hoppas att jag inte skulle hinna se den. Jag får en stor klump i bröstet och vill bara åka där ifrån. Han börjar checka av om jag är sur genom att försöka prata med mig om saker han vet att jag tycker om att prata om och är fjäskig, istället för att bara fråga om jag blev sur. Jag är lite kort mot honom, mest på grund av att jag känner mig så bedragen och orespekterad av honom, och då frågar han om jag är sur men jag säger nej. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare nu? Själva grejen är inte att han pratar med en tjej, han har andra tjejer på snap som han skickar med ibland men det är hans vänner sedan länge och dem känner jag till så det bekommer mig inte, utan det jag reagerar på är att han har så stort behov av att prata med en tjej varje dag, hela dagarna som han bara har träffat vid ett tillfälle och att han nästan verkar villig att offra vårt förhållande för att snapa med henne eftersom att jag sagt att jag var på gränsen att göra slut med honom. Jag tycker att han borde ha vuxit ifrån den fasen när man sitter och skriver helt meningslöst med folk, och jag vet ju faktiskt inte vad de skriver om eftersom konversationerna försvinner efter att man öppnat dem och jag vill inte snoka heller och framstå som överdrivet svartsjuk. Vi har pratat om att försöka skaffa barn men detta får mig verkligen att helt tvärt absolut inte vilja det just nu.

    Hur hade ni hanterat och gått vidare i en sån här situation?

  • Svar på tråden Min sambo skriver med en annan tjej
  • Clark73

    Du ska lämna honom, hitta någon som älskar dig istället.
    Skaffa aldrig barn med honom!!!!

  • Anonym (Tjej)

    Begär att få veta va hela grejen handlar om.. Vrf han inte kan sluta skriva till henne.
    Om de är att han saknar spänningens. Hade i början när man skrev med en tjej elr vad de är han är ute efter.
    Ja hade stått redo o packa väskan o sagt de att du har över 200 snap dagar med henne.. men du lova att sluta, uppenbarligen klarar du inte av de men du klarar ljuga för mig. Jag packar och drar om du inte kan ge en väldigt bra förklaring till detta.

    Usch jag hade varit svin arg.. hade de varit min sambo hade jag tagit hans mobil o kollat en snap från henne.

  • Anonym (Knull bull)

    Det är inte oskyldigt. Han har känslor för henne hon har känslor för honom och antagligen har dom även legat med varandra när han var bortrest. Ställ lite jävla krav ts och sluta vara en dörrmatta.

  • Anonym (tillbakakaka)
    Anonym (ulf) skrev 2018-02-19 20:58:54 följande:

    Stycke indelning...är inte läsbart.


    Kasta inte sten i glashus särskrivaruffe!
  • Beetle

    Jag tror väl att du egentligen vet vad som har hänt och det är hur tråkigt det än låter dags att gå vidare. Du är ung och du får ta ansvar för att få ut så mycket som möjligt av det korta liv vi lever. Det låter ju helt klart som att din sambo har hittat nåt nytt att fokusera på. Vis av erfarenhet är det meningslöst att försöka krama blod ur en sten. Är det kört så är det och då är det bättre att lägga energi på någon som förtjänar det. 

  • Elsie21

    Har ju bara läst de snapar han skickade fel, de var väl inte några jättekonstiga samtalsämnen men kände ändå att de var lite märkliga, han kallade henne för ?fröken Isabelle? i snapen och det kände jag mig väldigt obekväm med..

  • Anonym (H)

    Tycker verkligen att nu ska sätta er ner och prata ut om det där. Inget i förbifarten bara, utan säg att du vill prata om en grej och så får han berätta ALLT. Fråga ALLT du vill veta och berätta hur du känner. Såklart ska detta ske på ett öppet och lugnt sätt.. Du ska inte höja rösten, bli förbannad och skälla ut honom. Ni ska låta varandra prata till punkt och verkligen förstå varandra! Annars kommer detta äta upp både dig och hela erat förhållande. Bättre att få klarhet nu och kanske göra slut på en gång än att fortsätta med en klump i magen, ovisshet och att kanske stå där ensam med ett barn.

  • Bjoer
    Anonym (tillbakakaka) skrev 2018-02-20 09:46:29 följande:
    Kasta inte sten i glashus särskrivaruffe!
    Tu quoque much?
Svar på tråden Min sambo skriver med en annan tjej