• Anonym (Henna)

    Vad är detta? Fettkula?!

    Min 12-åring har en slags kula på hakan. Den har tidigare varit mindre och plattare men ser mer rund ut. Som en kula från en sackosäck i storlek. Är det farligt? Hur tas den bort? Den gör inte ont och kliar inte.

  • Svar på tråden Vad är detta? Fettkula?!
  • Anonym (!!!)

    Säkert inget farligt. Gå till en läkare. Och snälla kläm alla pormaskar hon har på hakan.

  • Anonym (Henna)
    Anonym (!!!) skrev 2018-02-20 16:42:10 följande:

    Säkert inget farligt. Gå till en läkare. Och snälla kläm alla pormaskar hon har på hakan.


    Får nog göra det. Men nej fy vad äckligt, finns det ingen ansiktsmask eller liknande mot pormaskar?
  • Anonym (S)

    Säkert nån form av talg som samlat sig. En kompis till mig fick en sån och stack hål på den. Så hade nog jag gjort och baddat med alsolsprit.

  • Anonym (Henna)
    Anonym (S) skrev 2018-02-20 22:50:21 följande:

    Säkert nån form av talg som samlat sig. En kompis till mig fick en sån och stack hål på den. Så hade nog jag gjort och baddat med alsolsprit.


    Googlade lite och talg ser ju vätskefyllda ut. Det gör inte min dotters. Fettknöl gick att flytta på stod det och det kunde hon. Kunde vara genetiskt vilket också stämmer då jag har en under huden på kroppen. Min farfar hade en på ögonlocket.

    Ska kolla med vc om de kan tabort hennes.
  • 8airam8

    Låt inte klåpare på vårdcentral skära i ansiktet. Be om remiss till öron-näsa-hals.


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Henna)
    8airam8 skrev 2018-02-20 23:06:59 följande:

    Låt inte klåpare på vårdcentral skära i ansiktet. Be om remiss till öron-näsa-hals.


    Okej. Men blir det inte barn och ungdomsmottagningen då? Hon fyller visserligen 13 här om någon vecka. Men hon kanske kan få remiss till öron-näsa-hals ändå?
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Henna) skrev 2018-02-20 23:36:23 följande:

    Okej. Men blir det inte barn och ungdomsmottagningen då? Hon fyller visserligen 13 här om någon vecka. Men hon kanske kan få remiss till öron-näsa-hals ändå?


    Barn och ungdomsmottagningen gör nog inga såna grejer. Där är det ju mer undersökningar som har med underliv och sånt, inte skära bort grejer från ansiktet.
  • Anonym (Henna)
    Anonym (Abc) skrev 2018-02-21 00:01:32 följande:

    Barn och ungdomsmottagningen gör nog inga såna grejer. Där är det ju mer undersökningar som har med underliv och sånt, inte skära bort grejer från ansiktet.


    Hahaha men vad heter det då? Barn och ungdomsavdelningen? De få ggr vi varit på vårdcentralen så blir vi uppskickade en våning dit barn går för att träffa läkare. Men man kanske ska få en remiss från skolsköterskan?
  • Fia 28
    Anonym (S) skrev 2018-02-20 22:50:21 följande:

    Säkert nån form av talg som samlat sig. En kompis till mig fick en sån och stack hål på den. Så hade nog jag gjort och baddat med alsolsprit.


    Jag tycker också det ser ut som talg, och det är ganska troligt det är det då hon börjat få finnar. Talgsamlingar ser itne alls vätskefyllda ut.
Svar på tråden Vad är detta? Fettkula?!