• scrapparlotta

    Nåt gott till mina jobbarkompisar...

    Nästa vecka gör jag min sista dag på mitt jobb för att börja ett nytt. Jag vill ha med mig nåt gott att bjuda på till fikat. Ingen tårta eller semlor!

    Jag själv är inne på att göra en annanaspaj och en kladdkaka. Men annanaspajen, sån med creme fraiche...ni vet?.... behöver den serveras lite ljummen? Eller kan jag servera den kall? Jag tänkte göra dubbel sats och göra i en större ugnsform, men då kan jag inte värma den i mikron.. Så blir den god kall med glass?

    Eller har ni nåt annat tips jag kan bjuda på? Måste vara nåt enkelt då jag får göra den på måndag kvällen....

  • Svar på tråden Nåt gott till mina jobbarkompisar...
  • Mikaelayasar

    När jag bakar ananaspaj så föredrar jag den kall med grädde eller glass till! :)

  • MiniQ

    Jag skulle nog välja att göra kladdkaka eller tigerkaka du fått tips om, eller något annat lite "neutralt". Ananaspaj skulle jag undvika om jag inte visste säkert att det skulle gå hem i sällskapet, just ananas brukar vara lite av en vattendelare, det antingen älskas eller hatas. Synd att baka en stor paj och så visar det sig vara många som inte tycker om det.

    Du kan ju annars göra så att du bakar något som håller sig lite längre så du inte måste göra det på måndagskvällen.

Svar på tråden Nåt gott till mina jobbarkompisar...