• Jagerika

    Fult att jobba som städerska?

    Jag jobbar som städerska genom kommunen jag bor i. Det är ett riktigt roligt jobb då jag städar på ett äldreboende. Man får träffa dom gamla och prata och personalen är jättetrevliga. Jag trivs verkligen!

    Men ändå så skäms jag för att berätta för folk att jag är just städerska! Varför är det så egentligen? Varför är det fult att jobba inom städ?

    Den vanligaste frågan jag får är om jag tycker det är äckligt att städa toaletter? Det folk inte inser är att jag städar toaletter varje dag så det hinner knappt bli smutsigt så varför skulle det vara äckligt? Det finns såklart undantag som om det hänt nån olycka på en toalett, men annars kan jag inte se det äckliga i det.

    Vad tycker ni? Är det fult att jobba som städerska?

  • Svar på tråden Fult att jobba som städerska?
  • KarinIngrid

    Jag tycker inte att det är fult. Tvärtom hedervärt.

    Jag är glad att det finns människor som vill och orkar jobba inom städ!

    Jag jobbade själv som städerska medan jag pluggade. Trivdes på arbetsplatsen men fick problem med ryggen rätt snabbt.

    Det är ett tungt jobb! Var stolt och låt ingen trycka ner dig!

  • Jagerika
    Salmiakk skrev 2018-02-22 07:41:50 följande:

    Nä, inte fult, men inget yrke jag skulle sträva efter pga lönen.


    I våran kommun är inte lönen så himla dålig! Min vän som är utbildad målare och som jobbar i en färgbutik tjänar exakt lika mycket som mig, skiljer kanske 200kr i månaden. och ca 2000kr mindre än min bror som är svetsare. Så lönen är det inget fel på om man tänker på att det är ett jobb utan utbildning
  • sextiotalist

    Absolut inte, det är ett jobb som alla andra och som du beskriver det , så kan det vara riktigt kul.


     

  • Jagerika
    KarinIngrid skrev 2018-02-22 07:44:59 följande:

    Jag tycker inte att det är fult. Tvärtom hedervärt.

    Jag är glad att det finns människor som vill och orkar jobba inom städ!