• Anonym (Andrea)

    Otrogna se hit!

    Hej! Du som är eller har varit otrogen och dolt det för din partner. Hur skulle du agera vid en konfrontation? Alltså att hon frågar rätt ut, face to face, om du varit otrogen.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Otrogna se hit!
  • punktslash
    Anonym (Andrea) skrev 2018-02-22 10:11:27 följande:

    Hej! Du som är eller har varit otrogen och dolt det för din partner. Hur skulle du agera vid en konfrontation? Alltså att hon frågar rätt ut, face to face, om du varit otrogen.


    Hon frågar rätt ut?

    Menar du att bara män är otrogna? Eller att män aldrig undrar?
  • Anonym (Andrea)
    punktslash skrev 2018-02-22 10:15:56 följande:

    Hon frågar rätt ut?

    Menar du att bara män är otrogna? Eller att män aldrig undrar?


    Nej, jag utgick från min egen situation. Svara gärna som otrogen kvinna eller homosexuell. Skulle stått hen. Sorry. Kan man ändra utan att tråden försvinner!?
  • Anonym (Sexintresserad)

    Jag skulle och har förklarat. Då med minde seriösa relationer. Brukar ha du ett "prat" typ 3-4 månader inoch fråga hur hon (jag är hetro man) ser på relarioner oh att jag är poly.

    Men iband innan det blivit seriöst uppfattar vissa det som otrohet trots att vi inte diskuterat reglerna. Och då förklarar jag att det inte går att utgå från att ditt sätt att se på relationer automatiskt är andras. Nu är jag dock gift och hon vet att jag har älskarinna vid sidan.

    Så tips är att fråga om monogami är superviktigt för er och inte anta för då kan det bli missförstånd.

  • Anonym (Andrea)
    Anonym (Sexintresserad) skrev 2018-02-22 10:38:26 följande:

    Jag skulle och har förklarat. Då med minde seriösa relationer. Brukar ha du ett "prat" typ 3-4 månader inoch fråga hur hon (jag är hetro man) ser på relarioner oh att jag är poly.

    Men iband innan det blivit seriöst uppfattar vissa det som otrohet trots att vi inte diskuterat reglerna. Och då förklarar jag att det inte går att utgå från att ditt sätt att se på relationer automatiskt är andras. Nu är jag dock gift och hon vet att jag har älskarinna vid sidan.

    Så tips är att fråga om monogami är superviktigt för er och inte anta för då kan det bli missförstånd.


    Jag antar att om man är poly, så exicterar knappt otrohet, allt sådant vid sidan av är väl bara härligt. Men jag tror att det är viktigt att som poly, säga det tidigt i en relation, innan partnern kärat ner sig. Typ första dejten. Så att man inte sårar någon.
  • punktslash
    Anonym (Sexintresserad) skrev 2018-02-22 10:38:26 följande:

    Jag skulle och har förklarat. Då med minde seriösa relationer. Brukar ha du ett "prat" typ 3-4 månader inoch fråga hur hon (jag är hetro man) ser på relarioner oh att jag är poly.

    Men iband innan det blivit seriöst uppfattar vissa det som otrohet trots att vi inte diskuterat reglerna. Och då förklarar jag att det inte går att utgå från att ditt sätt att se på relationer automatiskt är andras. Nu är jag dock gift och hon vet att jag har älskarinna vid sidan.

    Så tips är att fråga om monogami är superviktigt för er och inte anta för då kan det bli missförstånd.


    Menar du att du haft sex med andra och berättat det först några månader in i en relation?!?

    Monogami är det underförstådda. Kan man inte leva så ska man köra med öppna kort från dag ett, för att undvika missförstånd.
  • Anonym (Sexintresserad)
    Anonym (Andrea) skrev 2018-02-22 10:42:28 följande:

    Jag antar att om man är poly, så exicterar knappt otrohet, allt sådant vid sidan av är väl bara härligt. Men jag tror att det är viktigt att som poly, säga det tidigt i en relation, innan partnern kärat ner sig. Typ första dejten. Så att man inte sårar någon.


    Jag förstår hur du menar men jag tycker 50 procent av ansvaret ligger hos den som är mono att berätta det. För som du säger så existerar inte otrohet i mitt tankemönster men om det är väldigt viktigt för dig attmen din partner är mono så borde du ta upp det tidigt. Jag känner inget ansvar för en främlings känslor. Jag känner stort ansvar för någon jag älskar och därför tar jag upp det då.
  • Anonym (Sexintresserad)
    punktslash skrev 2018-02-22 10:52:33 följande:

    Menar du att du haft sex med andra och berättat det först några månader in i en relation?!?

    Monogami är det underförstådda. Kan man inte leva så ska man köra med öppna kort från dag ett, för att undvika missförstånd.


    Jag kommer inte ljuga om någon frågar men mono är inte det underförstådda för mig. Är det viktigt med monogamien för dig rekommenderar jag att fråga.
  • punktslash
    Anonym (Sexintresserad) skrev 2018-02-22 10:55:19 följande:
     Jag känner inget ansvar för en främlings känslor. Jag känner stort ansvar för någon jag älskar och därför tar jag upp det då.
    Du menar alltså du kan behandla främlingar hur illa som helst? Det säger en hel del om din inställning.

    Jag tycker att DU borde tänka på hur DU behandlar okända människor.
  • Anonym (Andrea)
    Anonym (Sexintresserad) skrev 2018-02-22 10:57:08 följande:

    Jag kommer inte ljuga om någon frågar men mono är inte det underförstådda för mig. Är det viktigt med monogamien för dig rekommenderar jag att fråga.


    Vad är din anledning att inte berätta från början? Det måste vara att du vet att tjejen inte skulle vilja ligga med dig om hon visste, och det finns en anledning till det. Och sen om du nu bara bryr dig om de du älskar, och först då berättar, Hallå!? Du krossar ju någon du älskar i så fall. Jag tycker ditt sätt att tänka är extremt egoistiskt.
  • punktslash
    Anonym (Sexintresserad) skrev 2018-02-22 10:57:08 följande:
    Är det viktigt med monogamien för dig rekommenderar jag att fråga.
    För de flesta människor är monogami viktigt. Vill du bryta mot en norm, så meddela det tidigt! Jag säger inte att polygami är fel - men då ska alla vara införstådda med förutsättningarna från första början.

    Varför vill du hålla det hemligt i början?
Svar på tråden Otrogna se hit!