• heyyou

    För tidigt för graviditetstest?

    Hej! Jag har aldrig varit gravid och är egentligen inte alls intresserad av att skaffa barn. Men... jag är rädd , eller så inbillar jag mig, att jag har blivit gravid. Jag testade mig för en vecka sen och testet visade negativt. Men jag ska testa igen.

    Den 13 januari hade jag mens. Min mens är ALLTID 5-6 dagar. Också alltid riklig såpass att jag använder lite större tamponger. Jag räknade ut att min ägglossning skulle vara runt den 28 jan. Och just den helgen så var jag och min sambo iväg för oss själva och hade sex 2-3 gånger. Han drog ut sekunden innan han kom alla gånger. Men i alla fall. Den 13 februari kom min mens sent på kvällen vid 22, och onsdag den 14 på eftermiddagen var mensen helt borta. Det här aldrig hänt mig innan och jag blir ju orolig. Så tog jag ett test den 18 som visade negativt. Men OM jag skulle hunnit bli gravid så var det kanske för tidigt för att testa den 18?

    Jag funderar bara på om jag borde testa idag igen eller om jag borde vänta ännu en vecka?

    Anledningen är att.. jag känner bara att något inte är som det ska i kroppen. Tidigare har jag sett för mig att jag är gravid och så har den känslan bara slutat. Men Nu är känslan fortfarande kvar. Då skal tilläggas att jag vill inte ha barn, så jag går inte runt och längtar och försöker intala mig att jag är gravid.

    Vill någon komma med lite teorier, historier, tidiga graviditetstecken osv? Hade hade blivit så glad. Mvh, nervös tjej.

  • Svar på tråden För tidigt för graviditetstest?
  • Anonym (Www)

    Du ska helst vänta minst 3v innan du kan göra ett grav test om det ska visa nått så du får nog vänta 1-2v till om det var 14 feb ni hade sex. Och man brukar inte direkt känna så tidigt sägs det. Jag råkade bli gravid en gång med min kille för någon mån sen och fick inga direkt grav tecken fören efter ca 5v men kände på mej hela tiden något va anorlunda fick missfall i v7-8 som tur va då vi e unga jag o min kille o ingen är redo för barn. Men om du är det och verkligen nt är redo eller inte vill ha barn så finns det alltid alternativ för abort och sånt men du måste nog vänta ett tag till för att testa :) kram

  • heyyou
    Anonym (Www) skrev 2018-02-26 15:19:45 följande:

    Du ska helst vänta minst 3v innan du kan göra ett grav test om det ska visa nått så du får nog vänta 1-2v till om det var 14 feb ni hade sex. Och man brukar inte direkt känna så tidigt sägs det. Jag råkade bli gravid en gång med min kille för någon mån sen och fick inga direkt grav tecken fören efter ca 5v men kände på mej hela tiden något va anorlunda fick missfall i v7-8 som tur va då vi e unga jag o min kille o ingen är redo för barn. Men om du är det och verkligen nt är redo eller inte vill ha barn så finns det alltid alternativ för abort och sånt men du måste nog vänta ett tag till för att testa :) kram


    Hej! Tack för svar. Vi hade ju sex den helgen runt den 28 januari och då räknade jag ut att jag hade ägglossning just de datumen. Den 13 skulle jag fått min mens men den varade knappt i 24 timmar så varningsklockorna slog ju med en gång. Men så tog jag ännu ett test nu för knappt nån timme sen. Den visade negativt även den. Vilket för mig är ju väldigt skönt men samtidigt så känner jag att något inte helt stämmer i kroppen. Men jag får bara lita på testet :)
Svar på tråden För tidigt för graviditetstest?