• Djurvän03

    Har ni skyddsnät på era trampoliner?

    Vi funderar på att köpa en trampolin och ha ute i trädgården på våren och sommaren. Men min fråga är, använder ni skyddsnät på era och tycker ni vi ska köpa det när vi köper trampolinen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni skyddsnät på era trampoliner?
  • Mascaraklumpar

    Jag antar att det är en mini-studsmatta ni funderar över, typ en sådan här?
    Mini studsmatta 1,0 m

  • Djurvän03
    Mascaraklumpar skrev 2018-03-03 08:24:24 följande:

    Jag antar att det är en mini-studsmatta ni funderar över, typ en sådan här?


    Nej det är en större.
  • Anonym (ssk)

    Ja! Hela sommaren är bara barn på barn som kommer in på akuten med skador efter att ha fallit av en studsmatta!

  • Mascaraklumpar
    Djurvän03 skrev 2018-03-03 09:36:13 följande:
    Nej det är en större.
    Större studsmattor kommer med skyddsnät eftersom det är olagligt att sälja dem utan, så det är inget ni behöver fundera över att köpa till. Givetvis sätter man upp nätet och följer övriga säkerhetsanvisningar, om det nu inte är så att man önskar att barnen skadas allvarligt eller blir omhändertagna. 
  • Djurvän03
    Mascaraklumpar skrev 2018-03-03 10:26:24 följande:

    Större studsmattor kommer med skyddsnät eftersom det är olagligt att sälja dem utan, så det är inget ni behöver fundera över att köpa till. Givetvis sätter man upp nätet och följer övriga säkerhetsanvisningar, om det nu inte är så att man önskar att barnen skadas allvarligt eller blir omhändertagna. 


    Okej det visste jag inte att det var olagligt att sälja utan. Har alltid tänkt att det är bra att ha skyddsnät, men har sett många som inte har det. Därför var jag nyfiken på hur många som har vs inte har.
  • HelaGotland

    Ja, absolut, skyddsnät är ett måste. Den tar ju emot om de studsar lite snett utåt.

  • Manic Monday

    Ni som har studsmattor utan skydd runtomkring, googla på skador som uppstår i samband med trampolinhoppande, så kanske ni tänker om.

  • Manic Monday
    Fiona M skrev 2018-03-03 12:43:04 följande:

    Av nyfikenhet, varför funderar man på att ha utan? (Oavsett vad andra har)


    Undrar detsamma...
Svar på tråden Har ni skyddsnät på era trampoliner?