• Cordelia01

    Katt åt fjäder

    Min katt som är cirka 12 år gammal åt en fjäder från en katt leksak (katt leksaken var m.zooplus.se/shop/katt/kattleksaker/leksaker_under_50_kr/under_30kr/403277 ) och jag undrar nu om det kan vara farligt? Jag försökte ta den ifrån henne när den lossnade men jag hann inte och är nu jätte rädd. Hon är min bästa vän och jag vill inte att något ska hända henne, speciellt inte pga något jag har gjort

  • Svar på tråden Katt åt fjäder
  • viseversa

    Du vet att utekatter äter fåglar va? Dom får nog i sig både en och 10 fjädrar utan att dom dör av det. Vår gamla katt fångade tyvärr ofta fåglar som han åt upp. Blev bara benen och näbben kvar. Han överlevde utan problem.

  • Cordelia01

    Tänkte mer om fjädern är fejk, alltså gjord av tex plast eller någonting. Vet inte hur man brukar göra på kattleksaker om dem är äkta eller inte.


    viseversa skrev 2018-03-06 16:51:27 följande:

    Du vet att utekatter äter fåglar va? Dom får nog i sig både en och 10 fjädrar utan att dom dör av det. Vår gamla katt fångade tyvärr ofta fåglar som han åt upp. Blev bara benen och näbben kvar. Han överlevde utan problem.


  • viseversa
    Cordelia01 skrev 2018-03-06 17:21:27 följande:
    Tänkte mer om fjädern är fejk, alltså gjord av tex plast eller någonting. Vet inte hur man brukar göra på kattleksaker om dem är äkta eller inte.
    Dom skulle nog inte göra leksaker för djur som är farliga för djuren.
  • Tihi

    Hur lång var fjädern? Kan du se om den sitter fast i halsen eller vid tungan?

  • Cordelia01
    viseversa skrev 2018-03-06 17:25:11 följande:

    Dom skulle nog inte göra leksaker för djur som är farliga för djuren.


    Nej det får man hoppas, men vill vara på den säkra sidan
  • Cordelia01
    Tihi skrev 2018-03-06 17:29:02 följande:

    Hur lång var fjädern? Kan du se om den sitter fast i halsen eller vid tungan?


    Den var inte så stor, tror även att det endast var toppen av fjädern så cirka 3cm kanske. Nej ingenting vad jag kan se.
  • Tihi
    Cordelia01 skrev 2018-03-06 17:40:20 följande:
    Den var inte så stor, tror även att det endast var toppen av fjädern så cirka 3cm kanske. Nej ingenting vad jag kan se.
    Det är nog lugnt men håll koll på om katten kräks eller slutar äta.
  • Cordelia01
    Tihi skrev 2018-03-06 17:54:42 följande:

    Det är nog lugnt men håll koll på om katten kräks eller slutar äta.


    Okej, tack för svaret.
  • Tihi
    Cordelia01 skrev 2018-03-06 18:12:53 följande:
    Okej, tack för svaret.
    Varsågod. Jag vet hur det är att oroa sig för pälsklingarna. Katt
Svar på tråden Katt åt fjäder