• Elins01

    Problem med min sexualitet

    Hej.

    Dömande människor undanbedes.

    Har sedan så länge jag kan minnas haft stora problem med sexualitet och min egen i synnerhet.

    När jag var ca 6-7 år så minns jag att jag var väldigt pådrivande att ?leka? sexuella lekar, både med mina då tjejvänner och killvänner. Jag och en tjejvän gick extra långt och lekte avancerade sexuella lekar bakom stängda dörrar.

    Jag minns att jag hade sjuk ångest för deras i många år; och jag minns att denna tjej tog upp detta med mig igen i högstadiet. Jag kan fortfarande detaljerat minnas vad vi gjorde.

    Förutom detta så har jag kommit på diverse familjemedlemmar (ca 2 styck) i sexuella akter, vilket ytterligare har förstärkt mitt äckel angående sexualitet.

    Jag var även väldigt sen med att ha relationer med killar överhuvudtaget, och sexdebuters som 18-åring. Jag vet dock att jag alltid varit attraherad sexuellt och romantiskt av killar, så det är inte det stt jag betvivlar att jag gillar killar.

    Men, kan det vara så att jag har en förträngd sexuell sida (läggning åt det andras hållet), som vill komma ut? Är det detta som framkallar detta äckel hos mig? Eller är det många saker som samverkar? Jag har försökt att se mig själv med en tjej men mår mest bara illa av tanken. Vet dock inte vad det är som jag mår mest illa; att det ksndke är vad mitt undermedvetna vill eller att det bara känns så fel.

    En annan sak är att jag fortfarande har svårt att ta in att andra människor har sex. Så fort jag ser en gravid kvinna tänker jag ?vad äcklig hon är?. Jag vet ju efter erfarenhet att detta är rätt ovanliga tankar att ha.

    Vad säger ni om detta? Någon sömn har liknande tankar/erfarenheter? Hur kom ni ur dem?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-07 19:49
    Efter de flesta samtal med folk i min närhet verkar det absolut normalaste vara:
    Runt 14-17-åldern man aktivt ha sex med pojkvän/flickvän. Fram tills dess har allt gått spikrakt för en. De flesta verkar inte ha några problem alls med att vara intima med någon.

    Hur kan detta komma sig?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-07 19:50
    * Hur kan så många förutom jag själv vara bekväma med sin sexualitet?

  • Svar på tråden Problem med min sexualitet
  • Anonym (Ia)

    Jag tänker att du kanske inte ska tänka eller känna på något speciellt vis. Jag tror du blott och enbart söker den där personen som du vill vara nära - och som du sedan har så mycket känslor för att du vill vara sexuell med denna person.

Svar på tråden Problem med min sexualitet