• Anonym (2002)

    Jag vill veta vem hon var...

    Sommaren 2002 upplevde jag något som jag tror omedvetet har förföljt mig genom hela livet. Jag och min familj hade varit på en marknad och var påväg hem i bilen till Nora. Jag sitter i framsätet bredvid min pappa som kör. Mitt under färden så drar min pappa upp fönstret och mina händer kläms, han saktar ner och drar ner rutan igen för att min hand ska komma loss. Precis då kör en bil om oss i väldigt hög fart. När han kommit cirka 100 meter framför oss ser jag något strax vänster om bilen framför. Jag minns att jag trodde det var en grävling. Mindre än en halv sekund senare ser jag en människa flyga upp flera meter i luften och ner i asfalten. Jag minns att min pappa sa direkt efter att hon landat "oj, oj, oj! Fy fan!" Efter det är allr rätt luddigt.

    Jag var 14 när det här hände. Jag har aldrig efter detta direkt bearbetat den här händelsen utan det enda jag gjort är att jag möjligen nämnt detta i förbifarten, men aldrig gått in på djupet om upplevelsen. Jag vet inte hur mycket den här händelsen har påverkat mig, men jag har lidit av både ångest, depression och missbruk. Det vore dock en lögn att säga att detta var den enda orsaken till detta. Jag växte upp med en narcissistisk förälder i en dysfunktionell familj, vilket troligtvis är den största anledningen till mina problem. Men jag tror ändå att den här upplevelsen satt sina spår, minst sagt. En tid hade jag en fruktansvärd dödsskräck och panikångest från helvetet. Dessa är dock borta idag.

    Hur som helst så vill jag faktiskt veta vem den här kvinnan som blev påkörd var. Jag vill veta vad hon hette och hur hon såg ut. Jag vet att det är lönlöst att fråga någon här som vet något om en bilolycka i Nora sommaren 2002, men finns det någonstans på internet man kan hitta detta? Behöver tips på hemsidor eller myndigheter man kan hitta fakta om bilolyckor.

    Mvh

  • Svar på tråden Jag vill veta vem hon var...
  • Kjell2

    Kolla tidningar på biblioteket från tidpunkten då det hände. Om tejen avled spana i dödsannonser.

    Kolla också med t ex polis och åklagare om någon brottsutredning startade.

Svar på tråden Jag vill veta vem hon var...