• Hallonobar

    Libanesisk tjej: Fråga vad ni vill

    Född och uppväxt i Sverige, muslim i grunden men inte religiös. Fråga vad ni vill

  • Svar på tråden Libanesisk tjej: Fråga vad ni vill
  • Jenna Eriksdotter
    Hallonobar skrev 2018-03-08 01:36:27 följande:

    Född och uppväxt i Sverige, muslim i grunden men inte religiös. Fråga vad ni vill


    Skönt att höra att logiskt och rationellt tänkande segrade i slutändan. Inte din sexuella läggning då alltså. Så till vad jag undrar. 1. Hur tar din familj det? 2. Hur håller ni spänningen uppe? eller du om du är själv.  3, Blir man inte väldigt beroende av sexleksaker och liknande?
  • Hallonobar
    Jenna Eriksdotter skrev 2018-03-08 02:26:12 följande:

    Skönt att höra att logiskt och rationellt tänkande segrade i slutändan. Inte din sexuella läggning då alltså. Så till vad jag undrar. 1. Hur tar din familj det? 2. Hur håller ni spänningen uppe? eller du om du är själv.  3, Blir man inte väldigt beroende av sexleksaker och liknande?


    Min familj är inte så religiösa av sig, vi lever som vi vill. Jag gör helt enkelt vad jag vill. Däremot är min mammas släkt väldigt strikta och brukar snacka väldigt mycket skit om min familj, men det är inget som berör oss i familjen. Vi har ingen kontakt med hennes släkt och har aldrig haft det heller.

    Varför skulle jag vara beroende av sexleksaker, förstod inte riktigt. Skulle du kunna förklara vad du menar?
  • Anonym (Nyfiken)
    Hallonobar skrev 2018-03-08 01:36:27 följande:

    Född och uppväxt i Sverige, muslim i grunden men inte religiös. Fråga vad ni vill


    1 Har du besökt Huvudstaden någon gång
    2 pratar du skånska eller någon annan dialekt 
    3 Brukar du lyssna på musik 
    4 Läser du böcker i så fall någon genre du läser extra
  • Anonym (cia)

    Vad tror du är anledningen bakom att många som flyttar till ett nytt land vägrar anpassa sig till rådande kultur i det nya landet?

  • Anonym (Nyfiken)
    Hallonobar skrev 2018-03-08 01:36:27 följande:

    Född och uppväxt i Sverige, Fråga vad ni vill


    Är du kvar ts?
  • Pope Joan II
    Hallonobar skrev 2018-03-08 13:04:38 följande:
    Min familj är inte så religiösa av sig, vi lever som vi vill. Jag gör helt enkelt vad jag vill. Däremot är min mammas släkt väldigt strikta och brukar snacka väldigt mycket skit om min familj, men det är inget som berör oss i familjen. Vi har ingen kontakt med hennes släkt och har aldrig haft det heller.

    Varför skulle jag vara beroende av sexleksaker, förstod inte riktigt. Skulle du kunna förklara vad du menar?
    Hon måste väl ha trott att du är lesbisk och inte libanes. 
  • Anonym (Hmm...)
    Anonym (cia) skrev 2018-05-01 02:11:18 följande:

    Vad tror du är anledningen bakom att många som flyttar till ett nytt land vägrar anpassa sig till rådande kultur i det nya landet?


    Funderar jag dagligen på.

    Har alltid försökt att anpassa mig själv i nya situationer och känna av läget. 

    Ställer mig frågande till alla som kommer hit och vill att vi ska anpassa oss till deras kultur.

    Hur ska Sverige lyckas med mångkultur då inget annat land i världen hittills gjort det?
  • Anonym (ClabbeAfNegerstam)

    Det finns lite fördomar om kvinnor från Libanon. Att ni är goldiggers och räknar allt i pengar. Stämmer den här bilden eller borde jag provköra en först och döma senare ?

  • Anonym (cia)
    Anonym (Hmm...) skrev 2018-05-11 17:58:00 följande:
    Funderar jag dagligen på.

    Har alltid försökt att anpassa mig själv i nya situationer och känna av läget. 

    Ställer mig frågande till alla som kommer hit och vill att vi ska anpassa oss till deras kultur.

    Hur ska Sverige lyckas med mångkultur då inget annat land i världen hittills gjort det?
    Det finns ett enkelt svar på hur Sverige kan lyckas med det.

    Ta bort alla incitament för social turism!

    Sänk inkomstskatterna till maximalt 6% av brutto inkomst, ta bort ALLA bidrag och låt folk klara sig själva. Folk som kommer till Sverige och vill stanna får 1 månad på sig att hitta jobb, annars får de flytta tillbaka till sitt hemland, alternativt stanna på turistvisa.
Svar på tråden Libanesisk tjej: Fråga vad ni vill