• Bara mamma

    Vilken barnoverall är bäst på dagis?

    Vilka erfarenheter har ni av overaller som lämpar sig bra på dagis? Vågar man sig på en billigare modell eller är den Gneis, Reima och PoP som gäller?
    Vi har hittat en av märket name it med vattenpelare 8000 och funderar på om den kan funka...?

  • Svar på tråden Vilken barnoverall är bäst på dagis?
  • Anna74a

    Vi har kört didrikson vinteroverall och deras fleecefodrade regnställ ganska stadigt i flera år nu och det har funkat bra.

  • Studentpappa

    Pop är väl inte överdrivet bra tycker jag iaf. Beror ju iofs på storleken på barnet, litet barn så är väl en väldigt tjock overall lämplig då dom rör sig lite mindre. Större barn så är en bylsigare och något tunnare lämplig tycker jag, sen om det är kallt kör dom ett extra lager under istället.

    Vi har kört mest didriksson tidigare och dom är bra, även kax tycker jag är bra. Till äldsta köpte vi bergans i år och den är grym, då har hon den på skolan, längdträning, alpint osv. Den är lite tunnare och lämpar sig riktigt bra för att vara aktiv. Jag har nog inte varit med om att hon varit blöt igenom någon dag i vinter i den. Men så har vi väl iofs knappt haft plusgrader än heller, får se till våren hur den håller då.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Iowhannah

    Vi kör på Didriksson. Köper de begagnat via Tradera och jag tycker de har varit jättebra hittills. Ingen större aning om hur de är när det är lite blött ute dock.

  • EpicNurse

    Lekmers egna märke kuling har overaller med 15.000 i vattenpelare! Dom är jättefina och prisvärda!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Jemp

    Imponerad av Kaxs. Sonen testar den hårt i vattenpölar med smältvatten mm :)

  • Almina

    Kaxs har vi också bra erfarenhet av. Även Didrikson har funkat bra. I år har vi även haft en skaloverall med uttagbart foder, blir väldigt prisvärt med tanke på att den får väldigt lång användbarhet (beroende på hur snabbt barnet växer förstås...).

  • LHUF

    Jag gillar gneis de är bra passform och har hållt till flera barn.

    Didrikson kanske är bra MEN jag tycker de är alldeles för trånga överlag, testade även deras skalbyxor en gång men de var lika med dom.. jobbar på fsk och sett barn med didrikson genom åren men tycker alltid de sitter för tight så barnen inte kan röra sig.

Svar på tråden Vilken barnoverall är bäst på dagis?