• Grodan7

    FET eller ET

    Har precis testat - efter IVF 2 med ett 3-dagars med 8-celler i toppkvalitet. Fick en Blastocyst till frysen som har graderats till 2 på en 3 gradig skala, alltså medelbra kvalitet. Är nu i valet och kvalet om jag ska göra FET med blaston där ju risken finns att den ej överlever upptining. Läkaren sa 85-90% av blastisarna överlever upptining. Eller om jag ska köra på en ny full omgång med ÄP och ET. Har nämligen betalt för ett 3-pack. Men i det här fallet så bryr jag mig inte om ekonomisk aspekt i valet av vad jag ska göra först så bortse från det när ni svarar. Vid ev nästa full IVF kommer jag köra lång behandling (körde kort första IVF och lång funkade klart bättre). Nedreglering med Suprefact och sen stim med Menopur 225 IE och Gonal-F 75 IE. Det jag tänker på är om det kan vara bättre att ta frysisen nu och låta kroppen vila så att den kanske svarar bättre på stimulering än om jag kör full IVF nu?

    IVF 1 dec 17

    IVF 2 feb 17

    Min läkare var verkligen 50/50 och sa att jag själv får välja vilket jag vill prova med. Vad säger ni erfarna? Har era läkare pratat om att det kan vara bra att låta äggstockarna vila från stimulering några månader? Har ni som gjort det fått bättre resultat då än om man kör på varannan månad?

    Hoppas ni vill svara. Tack på förhand

  • Svar på tråden FET eller ET
  • Grodan7

    Kan tillägga att jag har bra AMH, FSH och LH. Har ej siffrorna här. Många blåsor på VUL tidigt i cykeln och läkarna har varit lite förvånad att jag inte har fått fram fler blåsor.

    IVF1 8 blåsor, 6 ägg

    IVF2 7 blåsor, 6 ägg (såg ett tag ut att bara bli 3-4 blåsor så det var trögt men kom igång mer när läkaren la till 75 Gonal-F till Menopuren.

  • Vickan I

    Har inte fått höra att man ska behöva vila mer en mens och då mer för att återställa kroppen så att gamla hormoner hinner ur. Jag hade sparat den i frysen och kört en ny omgång.

  • Grodan7

    Vickan I: Ok varför tänker du att du hade valt att göra färskt först?

    Hur hade ni andra gjort?

Svar på tråden FET eller ET