• Danthyxx

    Att prioritera sin partner

    Hej alla! Känner mig förtvivlad och behöver era åsikter kring denna situation! Jag är en kvinna på 45 år som förra sommaren träffade en jämngammal man. Vi bor ca 1 tim ifrån varann. Han har barn varannan v. De veckor han har barnen har jag kört til honom ca 2 dagar. Han har kört till mig 1 gång de veckor han varit barnledig. Han tycker det är meningslöst att bara ses 3-4 tim och dessutom måste han gå upp 1 timme tidigare. Vi har ibland ingen kontakt alls på flera dar. Han anser inte det är nödvändigt. Han tycker också det blir för dyrt att köra. Men han har råd att köpa 2 motorcyklar, åka på mc träffar etc. En av mina stora hobbies är att åka snowboard. Vi var på skidresa som han sa va trevligt. Jag framförde min önskan om att åka 1 gång/år. Men han visste inte om han hade råd.

    Han säger det är mer värt att träffas en hel dag. Jag jobbar varannan helg och har åkt till honom de helgerna jag jobbat. De helger jag är ledig har jag åkt till honom då han har barnen. Han tycker det är meningslöst att vara hos mig när jag jobbar.

    När han planerat aktiviteter, har han bokat sitt och frågat mig sen: jag ska dit, ska du med? Han har vid 2 tillfällen flörtat med andra kvinnor på fb och gjort mig fruktansvärt ledsen. Jag har tagit upp både detta och min önskan att träffas oftare. Han har gjort små försök att bättra sig. Har introducerat mig för familj och vänner och sagt han söker en livspartner, samma som mig.

    Det är min födelsedag idag, han har inte under hela helgen frågat mig vad jag ska göra idag. Igår ville jag ses och fick då svaret att jag kunde komma till hans jobb för han va tvungen att tvätta bilen och träna. Jag sa då att jag kräver mer och inte känner mig som en prioritering. Han menade på att det var bättre att bara skita i det, för det blir aldrig bra när vi haft problem innan. Jag åkte därifrån utan ett ljud, i morse skrev han: grattis....

    Ställer jag för höga krav? Varför är man i en relation i 1 år när man inte orkar träffa sin partner? Förstår inte.....

  • Svar på tråden Att prioritera sin partner
  • Danthyxx

    Vill tillägga att jag kört till honom ca 2 dar/v under ett år på vardag samt helger. Han har kört till mig 1 gång på en vardag under 1 år....

  • Jonnynilsson

    Känns ju inte som om han är direkt på. Man kanske inte skall förändra hela sitt liv men nog kan du kräva mer uppmärksamhet än så. Och vad det gäller uppvaktningen på din fördelsdag så är ju den under all kritik. Jag skulle åka till dig och bjuda ut på restaurang eller bjuda hem dig på nått trevligt och gott.

    Känns inte som om ni riktigt klickar. Jag och min fru hade redan flyttat ihop efter ett år. Vi träffades så gott som varje helg. Men vi mådde jättedåligt av avskeden på söndagseftermiddagarna med saknaden som följde. Vi bodde då med nästan 10 mil mellan oss så det gick inte att träffas på vardagarna.

  • Danthyxx

    Tack för era svar! Ja en gång slutade jag fråga om att ses, då sågs vi inte på 1 månad.... förstår bara inte varför man envisas att vara i en relation när man inte har tid eller intresse nog för att ses. De veckor han varit barnledig har han suttit hemma i sin soffa istället för att vara hos mig...

  • Madicken Madicken
    Danthyxx skrev 2018-03-12 11:07:32 följande:

    Tack för era svar! Ja en gång slutade jag fråga om att ses, då sågs vi inte på 1 månad.... förstår bara inte varför man envisas att vara i en relation när man inte har tid eller intresse nog för att ses. De veckor han varit barnledig har han suttit hemma i sin soffa istället för att vara hos mig...


    Nä fy! Bara där har du det. En hel månad utan att bry sig eller vilja vara tillsammans. Alla barnlediga dagar borde ni sakna varandra och vilja vara tillsammans ständigt.

    Nej bättre att avsluta och satsa på en riktig man som är nåt att ha.
  • Jonnynilsson
    Madicken Madicken skrev 2018-03-12 11:13:42 följande:
    Nä fy! Bara där har du det. En hel månad utan att bry sig eller vilja vara tillsammans. Alla barnlediga dagar borde ni sakna varandra och vilja vara tillsammans ständigt.

    Nej bättre att avsluta och satsa på en riktig man som är nåt att ha.
    Instämmer. Det finns så många schyssta människor där ute som bara väntar på att den rätte skall dyka upp. Så ut och leta rätt på Mr Right nu ! :)
Svar på tråden Att prioritera sin partner