• anas998

    Barnen sover men inte jag!!

    Hej,

    Jag har två små barn, en på 1år och 10månader och en på 9 månader.

    Min äldsta sov jättedåligt fram tills hon var 13 månader. Hon vaknade en gång i timmen mellan 19-07 och var vaken 2 timmar i sträck vid 2-tiden. Varje natt!

    Min yngsta har sovit ganska bra hela tiden, några perioder med 1-2 timmars vakentid mitt i natten men som nu sover hela nätter.

    Barnen sover 19 och vaknar vid 6-7 tiden.

    Själv kämpar jag för att hålla mig vaken till 22 sen vaknar jag 500gånger under natten. Jag kollar på klockan minst en gång i timmen varje natt. Det är så jobbigt att inte kunna sova nu när jag äntligen får sova på nätterna igen. Jag somnar på 2sek så det är inte problemet utan alla uppvak hela nätterna.

    Har ni tips på vad jag kan göra för att sova bättre?

  • Svar på tråden Barnen sover men inte jag!!
  • Marre22

    Jag har samma problem, problemet sitter hos mig. Jättejobbigt och blivit en ond spiral.

    Barnet sover hela nätter i egen säng i eget rum, men jag ligger på helspänn - kollar klockan och blir förmodligen stressad av hur kort tid det är kvar och dagen blir full fart.

  • Anonym (Ella)

    Varför vaknar du hela tiden?Är du stressad?Är du ovan att du får sova nu?Det kan ta lite tid att vänja sig att få sova hela natten nu när barnen börjat göra det.

  • Liliana

    Jag känner igen det. Jag har haft så i 7 av 10år med barn. Min äldsta är funktionshindrad och vaknade en gång i halvtimmen och min yngsta två år yngre vaknade inte lika ofta tur det. Men det var först när jag träffade min underbara sambo som jag kunde sova på nätterna, men det är först nu det senaste året jag kunnat slappna av. För jag hör henne fortfarande i mina drömmar , nu har vi fått igenom sovande jour som assistans så nu kan jag slappna av liiiite, men förbered dig på att det kan ta År innan du kommer att släppa den vanan framför allt om du är själv.

    Jag önskar dig lycka till. Det är tufft det du går igenom nu.

Svar på tråden Barnen sover men inte jag!!