• IceKitten

    Pojknamn är omöjliga...

    Hej! Som så många andra har jag otroligt svårt med pojknamn.


    Blir det en tjej kommer den antagligen få namnet Noelle, Juliette eller Isa (gammalt tyskt namn vilket passar då pappan är tysk).


    Nu har jag inte kollat könet men jag är egentligen helt säker på att det är en liten kille som gömmer sig där inne.


    Barnet kommer antagligen få ett tysk efternamn och det är viktigt för mig att namnet fungerar både i Sverige och internationellt då det finns släkt i flera olika länder. Alltså inga klassiska svenska "gubbnamn" som Åke, Ernst osv.


    Vi vill undvika Å, Ä, Ö, Z, X, och Y i namnet.


    Jag är helt ok med ovanliga namn men barnet ska inte behöva förklara sitt namn varje gång någon hör det. Det ska alltså vara ett erkänt namn. Helst undviker jag namn som ligger topp 100.


    Just nu ligger dock Isak och Theodor högst på listan men varken jag eller pappan är jätteförtjusta i något av dem.


    Börjar misstänka att jag är för petig men gör ett försök här iaf.


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Pojknamn är omöjliga...
  • Anonym (Nm)

    De finns appar och hemsidor med namn från hela världen, bara att sätta sig o kika runt

  • Kusin Krakel

    Caspar, Conrad, Lucas, Mark, Filip/Philip, Frank, Julian, Caspian, Gabriel, Ben, Felix, Elias, Alexander, Constantin, Joshua, Jonathan,

    Ernst borde väl funka internationellt för övrigt?

  • elyse

    Vi hade bl.a. Florian och Enzo på listan. Pascal är ju klassiskt också.

  • Anonym (Y)

    Douglas. Adrian. Noel. Oscar. Nicolas. Anton. Dante. William. Daniel. Julian. Walther. Oliver. Bastian. Gustaf. Victor.

  • Anonym (Ll)

    Mina söner heter Edgar och Aston och en av dem har Levi som mellannamn.

  • Anonym (Oki)

    Gillar

    Wilmer

    Love

    Theo

    Elvis

    Matteo

    Amadeus

    Hannes

  • fluu

    Sakarias, Samuel, Felix, Frank, Valentin, Valter, Nicolai, Manfred, Edmund, Julius, Leonard, Henry, Caspar, Benjamin, Alfred, Adrian, Maximilian, George, Philip, Ruben.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • modsey

    Fina pojknamn som passar även internationellt är ju ex Carl, Peter ( eller Petter), Daniel, Jonathan eller August.

Svar på tråden Pojknamn är omöjliga...