• Tihi

    Går inte att föra över foton till PC med iPhone

    Blir tokig på min dator och iPhone som inte har velat flytta över foton på mer än ett år nu. Är det Windows eller Apple som det är fel på? Förut drog fotoprogrammet igång direkt och det var bara att flytta nyaste fotona men nu drar programmet igång utan att hitta några foton. Om jag trycker in telefonen typ 20 gånger så kan jag med lite tur få med foton men inte alltid.

    Som idag stod det att den scannar för att sen säga att inga foton fanns och det var väl den 15 gången jag hade tryckt in den.

    Hur har ni andra löst detta problem? Jag har inte en ny dator och det har funkat bra förut. iPhonen är en 7:a med 11.2  men problemet har funnits i över ett år.

    Någon som har en lösning eller samma problem?

  • Svar på tråden Går inte att föra över foton till PC med iPhone
  • Tihi
    scaniae skrev 2018-03-15 18:59:33 följande:
    Det är apple det är fel på. Rena helvetet så fort man ska göra nåt med apple
    Tyst  Har inte haft något helvete tidigare (peppar peppar ta i trä) förutom med just det här. Detta har pågått i över ett år nu så därför börja jag undra på vilken sida felet ligger, Windows eller Apple. Båda två kunde ju ha fixat problemet vid det här laget tycker man. Jag vet en till person med samma problem men vi två kan ju inte vara dom enda i världen som inte kan föra över foton längre. Dåligt och jobbigt är det i varje fall.


  • Aniiee

    När ska folk lära sig att apple bara är dyrt skit tillverkat av barn i Indonesien?


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Tihi
    Aniiee skrev 2018-03-15 19:10:09 följande:
    När ska folk lära sig att apple bara är dyrt skit tillverkat av barn i Indonesien?
    När ska folk lära sig att svara på frågan istället för att byta ämne?

    Jag håller inte med om att Apple är dåligt då jag har haft många olika iPrylar och jag tycker att allt flyter på enkelt och bra förutom det här problemet då.
  • MeandHim

    Hade precis samma problem, hade 2300 bilder men datorn hittade bara 169 st. Så egentligen så existerar dom inte i mobilen utan dom finns på iCloud.

    Jag fick gå in på iCloud och spara ner korten ... ETT I TAGET, höll fan på att bli galen. För inte gick det att ta flera på en gång inte... !

  • Tihi
    MeandHim skrev 2018-03-15 22:10:22 följande:
    Hade precis samma problem, hade 2300 bilder men datorn hittade bara 169 st. Så egentligen så existerar dom inte i mobilen utan dom finns på iCloud.
    Jag fick gå in på iCloud och spara ner korten ... ETT I TAGET, höll fan på att bli galen. För inte gick det att ta flera på en gång inte... !
    Fy vad jobbigt för dig! Jag använder inte iCloud och tänker inte börja heller så jag måste lösa det på något annat sätt. Har du fortfarande samma problem om du försöker överföra foton till datorn?

    Bildprogrammet öppnas ju automatiskt men endera står det att det är tomt eller så står det att den scannar men inget finns där. Det är ju helt stört att det inte ska funka att överföra foton till en dator på mer än ett år.
  • IsDimma

    Jag använder Dropbox till bilder och filmer jag vill föra emellan datorn och telefonen. Många år sen jag försökte mig på något annat men jag minns att jag brukade svära varje gång


    Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • Tihi

    Jag använder inte Dropbox eller andra molntjänster. Allt jag vill är att få över bilderna direkt till datorn från min telefon. Varför går det inte? {#emotions_dlg.djavulsk}Gråter  Det verkar finnas många med samma problem när jag googlar men inga lösningar och problemet har funnits länge tydligen så jag fattar inte varför ingen fixar det. Det är ju ganska basic att man vill kunna flytta foton till en dator ju. {#emotions_dlg.djavulsk}

Svar på tråden Går inte att föra över foton till PC med iPhone