• Anonym (Hs)

    Hälsokontroll i Malmö.. och hårväxt.

    Är kvinna på snart 39 år och har aldrig varit på någon slags rutin hälsokontroll och/eller kontroll för bröstcancer osv... kanske dags för det nu?!

    Men var vänder man sig, var är bäst att boka tid och kan man kombinera?!

    Märkt att jag även börjat få kraftigare hårväxt på haka och hals, kan det ha med två graviditeter att göra och vad kan man ?återställa? i kroppen för att det ska försvinna? Någon med liknande problem?

  • Svar på tråden Hälsokontroll i Malmö.. och hårväxt.
  • Anonym (Katya)
    Anonym (Hs) skrev 2018-03-17 13:23:20 följande:

    Är kvinna på snart 39 år och har aldrig varit på någon slags rutin hälsokontroll och/eller kontroll för bröstcancer osv... kanske dags för det nu?!

    Men var vänder man sig, var är bäst att boka tid och kan man kombinera?!

    Märkt att jag även börjat få kraftigare hårväxt på haka och hals, kan det ha med två graviditeter att göra och vad kan man ?återställa? i kroppen för att det ska försvinna? Någon med liknande problem?


    Du får gå privat. Ringer du en vanlig vårdcentral säger de "Välkommen åter när du har nån sjukdom. Vi har inte tid". Inte ens om man är sjuk kan man vara säker på att få en tid samma dag.
  • Anonym (Hs)
    Anonym (Katya) skrev 2018-03-17 13:31:41 följande:

    Du får gå privat. Ringer du en vanlig vårdcentral säger de "Välkommen åter när du har nån sjukdom. Vi har inte tid". Inte ens om man är sjuk kan man vara säker på att få en tid samma dag.


    Kan tänka mig det... men förståligt att jobbig hårväxt osv mer ses som ett cosmetiskt problem än hälso..

    men privat, läkare då eller?.. vad ska man söka på liksom?! .. ufo hehe
  • Anonym (Katya)
    Anonym (Hs) skrev 2018-03-17 13:40:25 följande:

    Kan tänka mig det... men förståligt att jobbig hårväxt osv mer ses som ett cosmetiskt problem än hälso..

    men privat, läkare då eller?.. vad ska man söka på liksom?! .. ufo hehe


    www.google.se/searchälsokontroll+malmö&oq=hälsokontroll+malmö&aqs=chrome..69i57j69i61l3.3957j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
  • Anonym (Katya)

    Fysiskt via Capio.

    Min kompis gjorde via verlabs.

  • Anonym (Hs)
    Anonym (Katya) skrev 2018-03-17 13:55:45 följande:

    www.google.se/searchälsokontroll+malmö&oq=hälsokontroll+malmö&aqs=chrome..69i57j69i61l3.3957j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8


    Anonym (Katya) skrev 2018-03-17 13:57:12 följande:

    Fysiskt via Capio.

    Min kompis gjorde via verlabs.


  • taquine
    Anonym (Hs) skrev 2018-03-17 13:23:20 följande:

    Är kvinna på snart 39 år och har aldrig varit på någon slags rutin hälsokontroll och/eller kontroll för bröstcancer osv... kanske dags för det nu?!

    Men var vänder man sig, var är bäst att boka tid och kan man kombinera?!

    Märkt att jag även börjat få kraftigare hårväxt på haka och hals, kan det ha med två graviditeter att göra och vad kan man ?återställa? i kroppen för att det ska försvinna? Någon med liknande problem?


    Låter konstigt, kvinnor brukar bli kallade till både mammografi och cellprov i varje fall vart tredje år. Ingen som har hört av sig till dig?

    Hårväxten har du ju fått bra förslag på att åtgärda.
    Goodness me
  • Anonym (Katya)

    Hur tidigt man kallas till mammografi här i Malmö beror på ens historia. Min mormor hade bröstcancer så min mamma fick gå på mammografi tidigt. Jag har fortfarande inte blivit kallad trots att jag är äldre än min mamma var när hon började gå.

  • Anonym (Hs)
    taquine skrev 2018-03-17 16:44:45 följande:

    Låter konstigt, kvinnor brukar bli kallade till både mammografi och cellprov i varje fall vart tredje år. Ingen som har hört av sig till dig?

    Hårväxten har du ju fått bra förslag på att åtgärda.


    Jag blev kallad några år men då levde jag oansvarigt och för dagen och visste inte bättre än att skita i det. Sen slutade kallelserna komma när jag väl ville. De tröttnade väl på mig.
  • Anonym (Hårig)

    Det som kan vara värt att kontrollera när det kommer till hovrätten är testosteron nivåerna. Jag har samma bekymmer som dig, och blev skickad till endokrinologi avdelningen där dom kontrollerade hormonerna. Testosteron testades också, just pga av hårväxten. Det kom tillbaka normalt, och det var då bara att vaxa/raka eller vad man föredrar.

  • Anonym (Katya)

    När kvinnor når 50 brukar hårväxt komma. Man kan få skägg och det är helt normalt.

    Jag läste om det men jag minns exakt vad det kallades. Övergångsåldern kanske.

  • Anonym (Hs)
    Anonym (Katya) skrev 2018-03-18 11:10:00 följande:

    När kvinnor når 50 brukar hårväxt komma. Man kan få skägg och det är helt normalt.

    Jag läste om det men jag minns exakt vad det kallades. Övergångsåldern kanske.


    Klimakteriet kanske =)
  • Anonym (Katya)
    Anonym (Hs) skrev 2018-03-18 11:57:23 följande:

    Klimakteriet kanske =)


    Jag tror det var precis innan klimakteriet.

    Det fanns en artikel i Amelia för länge sen.
Svar på tråden Hälsokontroll i Malmö.. och hårväxt.