• Gertrude

    Urusel på engelska - träna tillsammans

    Efter många om och men och många plågsamt pinsamma situationer har jag nu  bestämt mig för att lära mig prata engelska. Jag har inga problem att förstå enklare tal kan se filmer/serier utan större problem - men blir helt stum och nästan paralyserad när jag träffar någon som inte kan svenska. Alla ord liksom försvinner och jag känner mig misslyckad och så otroligt korkad. 

    Jag har ingen möjlighet att åka iväg och bo i ett engelskspråkigt land och känner mig för generad för att ta hjälp av mina vänner, så söker därför människor som liksom jag behöver någon att öva med. Du får gärna bo i Stockholm, men tänker att det kanske också skulle funka att ha samtal via skype/telefon. 

    Tänker att vi exempelvis skulle kunna:

    - gå på stan och prata om det man ser/människorna/osv
    - besöka ikea/köpcenter
    - gå och handla mat och prata om varorna på de olika avdelningarna 
    - gå och ta en öl och spana på folk 
    - gå på loppis 

    Teman:

    - arbete
    - semester
    - familj 
    - kärlek
    - kultur
    - kläder
    - tv
    - melodifestivalen 

    Tänker att man kanske träffas en gång i veckan/varannan vecka. Hoppas att någon/några är intresserade. :) 

  • Svar på tråden Urusel på engelska - träna tillsammans
  • Anonym (Kajsa)

    Låter som nåt för mig!

    Jättebra på engelska men nör jag ska prata får jag tunghäfta :-|

    Jag skulle också behöva öva med någon i verkligheten som tycker det känns lika pinsamt som mig.

    Tyvärr bor jag i Skåne

  • Laybach

    Hej! Låter intressant :)

    Engelska och Italienska är mina modersmål och jag har samma problem när jag träffar nån som kan bara svenska (ovanlig, men det händer ibland).
    Jag är 24 år gammal, flyttade till Stockholm i Januari och jobbar med barn (barnflicka och lärare) :)

Svar på tråden Urusel på engelska - träna tillsammans