• Anonym (Hej)

    För gammal för att utbilda sig till jurist

    Fyller snart 29 och känner verkligen att jag vill studera till jurist. Har jobbat heltid sedan gymnasiet och tjänar rätt bra med jobbet är så fruktansvärt outvecklande.

    Har under en längre tid velat plugga till jurist men livet har tyvärr kommit mellan på flera sätt.

    Nu är jag snart 29 och börjar känna att det kanske snart är försent. Men är väldigt nervös att jag är för gammal. Kommer ju vara nästan 35 när jag är klar.

    Är man attraktiv som en 35 årig nyexad jurist på arbetsmarknaden? Har läst på så många ställen att man är mer attraktiv som ung nyexad jurist. Blir ju inte kul om man pluggar och sedan inte får något jobb.

    Är det ens någon idé att jag pluggar detta eller ska jag välja något annat?

    Någon som har pluggat och varit äldre som har lite insyn i detta?

    Sen hur gjorde ni som jobbat heltid med full lön och sedan gått ner till endast csn? Hur klarar man sig? Några tips?

  • Svar på tråden För gammal för att utbilda sig till jurist
  • Anonym (Kör bara)

    Nu hjälper inte detta dig nånting och besvarar inte någon fråga. Men det kanske är något.

    En bekant har alltid haft som dröm att läsa till jurist. Hon har pga olika anledningar(många barn bl.a) inte kunnat göra det innan. Men tillslut passade det in i livet. Så nu är hon klar jurist. 53 år gammal.

    Klart åldern inte ska stoppa dig. Lycka till.

  • Anonym (V)

    Jag började läsa till jurister jag var 27 och visst var man bland de äldre på utbildningen. Har dock inte upplevt att vi äldre (30-40 år vid examen) på något sätt skulle haft svårare att få jobb. Alla har fått jobb direkt efter examen, inga problem.

    Vad vill du jobba med?

  • SilverEmma