• ericawberg

    Glidmedel- bra eller dåligt?

    Hej! Efter lite Googlesökande ang silikonbaserat glidmedel i samband med försök till graviditet så vill jag mer än gärna ha "nya" svar.

    Jag och min sambo har försökt i 8 månader nu utan reslutat(vet att det kan ta tid). Men tänkte höra om någon har erfarenhet om glidmedel kan försvåra? Läst blandade svar och känner mig väldigt osäker och funderar på att rådfråga återförsäljaren..

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Glidmedel- bra eller dåligt?
  • Pimpinellan

    Ja, det kan försvåra. Vi frågade på apoteket och de sa att inget var att rekommendera om man vill bli gravid. Köp Preseed istället.

  • fjanten

    Ni kanske kan prova ett fertilitetsglidmedel? Vi använde ett sådant när vi försökte skaffa yngsta.

  • Enmsik
    ericawberg skrev 2018-03-18 18:55:24 följande:

    Hej! Efter lite Googlesökande ang silikonbaserat glidmedel i samband med försök till graviditet så vill jag mer än gärna ha "nya" svar.

    Jag och min sambo har försökt i 8 månader nu utan reslutat(vet att det kan ta tid). Men tänkte höra om någon har erfarenhet om glidmedel kan försvåra? Läst blandade svar och känner mig väldigt osäker och funderar på att rådfråga återförsäljaren..

    Tack på förhand


    Hej! glidmedel kan göra miljön för spermierna sämre och minska deras rörlighet. Det är inte omöjligt att bli gravid men som de andra skrev så rekommenderas det inte :)
Svar på tråden Glidmedel- bra eller dåligt?