• HenkeUlven

    Belysning för hobbyrummet - ska vara LED

    Jag har kollat runt lite på belysning till hobbyrummet. Det får kosta lite och har själv hittat några som jag tycker är bra och har lite högre klass. Har ni några bra alternativ för LED skicka gärna länk. 


    Dags att byta belysning
  • Svar på tråden Belysning för hobbyrummet - ska vara LED
  • HenkeUlven

    Gärna strålkastare som håller. Har kollat ljustema.se och www.jula.se men inte hittat nåt sen såg jag att många lampor inte håll kraven. Behöver två bra de får kosta lite också. Med kanske 50 watt LED i varje. 

  • HenkeUlven
    HenkeUlven skrev 2018-03-18 20:14:33 följande:

    Nu hittade jag ett annat känt svensk företag ecobysweden.se men verkar inte som man kan köpa som privatperson. De har bygglampor kan man säga. 


    Läste på deras hemsida att man inte bara ska byta utan att all annan belysning är på väg ut! Det visste jag bara hälften av. Behöver ändå några glödlampor så det får bli Jula för lite LED idag. Har tre spotlight i taket som drar över 100 watt tillsammans de ska också bort vi har dem inte tända för de blir för heta efter ett tag börjar nästan ryka från dem. 

    Ha en fid dag alla. 
  • HenkeUlven

    Fungerade perfekt och har tänts och släcks helt automatiskt. Funderar på en solcellsarmatur till ovanför garaget den är på 4-watt med led-dioder. 

  • HenkeUlven

    Nu hittade jag även LED på Jula.se och Bauhaus som hade ganska många lampor att välja på också. Vi har inte kommit längre i processen här mal det långsamt och även fler som är med i besluten. 

Svar på tråden Belysning för hobbyrummet - ska vara LED