• Anonym (Gravid eller inte)

    Här sitter jag och tror att jag är på smällen när jag inte vill!

    Fy, här sitter jag med tokigt ömma bröst och lätt molande illamående och vet varken ut eller in.

    Vi har en fin ett och ett halvåring här hemma. Vi skyddar oss med Natural Cycles för tillfället, eftersom vi sagt att "blir det så blir det". Vi planerar inte aktivt, men känner inte heller att det är en katastrof om det blir det. Dessutom hade vi lite körigt att få till första och läkarna är ganska övertygade om att det blir körigt också framgent utan att mixtra med immunförsvaret.
    Vi hade sex förra söndagen och i stundens hetta fick jag för mig att det var en okej dag. Dessutom hade jag ägglossningssymptom hela veckan innan som sedan fredagen var slut. 

    Dagen efter plingar min telefon till och meddelar att jag hade min ägglossning under lördagen, det vill säga dagen innan vi hade sex. Och nu är ångesten total. För nu vill jag plötsligt inte ha fler barn. Jag vill verkligen inte ha barn nu. Vill inte. Alls. Och självklart bjuder kroppen på allsköns symptom nu, fastän jag enligt appen inte ska ha mens förrän på lördag.

    Förra gången jag var gravid fick jag inga symptom förrän efter BIM. Nu spökar allt plötsligt en vecka innan. Idag har jag mått illa och brösten är väldigt ömma. Det var de förvisso ofta innan jag fick barn också, på samma vis som nu, men ändå. Hjärnan går på högvarv.

    Jag försöker prata med maken om det, men han suckar och orkar inte diskutera förrän vi verkligen vet. Och vet gör vi ju inte förrän om en vecka. Blä, jag orkar inte!

  • Svar på tråden Här sitter jag och tror att jag är på smällen när jag inte vill!
  • Anonym (Gravid eller inte)
    Anonym (.) skrev 2018-03-19 20:58:24 följande:

    Använd kondom nästa gång


    Jojo, men hur hjälper det nu?
  • Anonym (stackare)

    Jag litar mer på kroppens egna signaler än appens faktiskt (har också använt NC). Det kan ju vara så att du känner av symtom för att du såg att appen sa att du hade ÄL dagen innan ni hade sex och blir orolig. 

    Köp hem ett "testa tidigt" test så du kan testa så tidigt som möjligt om inte mensen kommer när den ska?

    Finns ju tyvärr inte så mycket att göra åt det innan det gått fram till när mensen ska komma :( 

  • Anonym (Gravid eller inte)
    Anonym (stackare) skrev 2018-03-19 22:12:07 följande:

    Jag litar mer på kroppens egna signaler än appens faktiskt (har också använt NC). Det kan ju vara så att du känner av symtom för att du såg att appen sa att du hade ÄL dagen innan ni hade sex och blir orolig. 

    Köp hem ett "testa tidigt" test så du kan testa så tidigt som möjligt om inte mensen kommer när den ska?

    Finns ju tyvärr inte så mycket att göra åt det innan det gått fram till när mensen ska komma :( 


    Nej, det finns ju inte så mycket att göra. Men det är märkligt, hur jag gått från "blir det så blir det", till "NEJ", på ett par timmar. Speciellt som vi fick kämpa med första barnet.

    Men tack för lite stöttning {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (stackare)
    Anonym (Gravid eller inte) skrev 2018-03-19 22:15:59 följande:
    Nej, det finns ju inte så mycket att göra. Men det är märkligt, hur jag gått från "blir det så blir det", till "NEJ", på ett par timmar. Speciellt som vi fick kämpa med första barnet.

    Men tack för lite stöttning {#emotions_dlg.flower}
    Ja, förstår det. Varför tror du att du känner så? 

    Det händer ju ganska mycket känslomässigt i kroppen när man blir gravid, eller tror att man är det.
  • Anonym (Gravid eller inte)
    Anonym (stackare) skrev 2018-03-19 22:54:05 följande:
    Ja, förstår det. Varför tror du att du känner så? 

    Det händer ju ganska mycket känslomässigt i kroppen när man blir gravid, eller tror att man är det.
    Jag hade en rätt tuff graviditet, både psykiskt och fysiskt. Efteråt fick jag också en, förvisso mildare, förlossningsdepression som inte diagnosticerades förrän jag mådde bra igen. Jag har en fysiskt grundsjukdom som blir sämre när jag är gravid och ganska lång tid efteråt.

    Dessutom är jag en sån som har lite svårt för större förändringar. Jag tyckte att det var oerhört jobbigt en period innan första barnet kom, för hela mitt liv skulle ju vara förstört och förändrat. Så blev det ju inte. Men istället för att koppla på logiken, hinner känslorna före. För blev det inte så med första barnet, så bara måste det ju bli så om vi får ett till tänker jag.

    Ja, du hör nu
  • Anonym (A)

    Som föreslaget hade jag köpt ett testa tidigt grav-test. RFSU har ett där man kan börja kolla 4 dagar innan beräknad mens, dock inte säkert att det syns så tidigt men visar det positivt så är du gravid. Lycka till!

  • Anonym (Gravid eller inte)
    Anonym (A) skrev 2018-03-20 16:31:31 följande:

    Som föreslaget hade jag köpt ett testa tidigt grav-test. RFSU har ett där man kan börja kolla 4 dagar innan beräknad mens, dock inte säkert att det syns så tidigt men visar det positivt så är du gravid. Lycka till!


    Jag är på resande fot och kommer inte hem förrän lagom till väntad mens, så jag får leva med min oro en stund till. Men då ska det, om mensen inte kommit, testas!
Svar på tråden Här sitter jag och tror att jag är på smällen när jag inte vill!