• Sonsol78

    Moment 22?

    Jag står nu inför ett eventuellt dilemma. Jag är i 40-årsåldern och har använt nästan alla mina CSN-veckor där jag är berättigad till att ta lån/bidrag, pga längre tids studier nu och tidigare i livet. Så fortsatta studier är i princip uteslutet. Den utbildning jag nu har är nästan färdig men omständigheterna kan resultera i att jag KAN komma att bli utan examen. Vill ej i detalj gå in på vilka dessa omständigheter är men det rör egen ohälsa. De utbildningar jag tidigare genomfört är väldigt gamla och inget jag kan arbeta med idag. De enda arbeten jag kan få är inom hälso- och sjukvård, som max undersköterska. Även jobb som restaurangpersonal, städ och övriga slitiga jobb kan jag säkert få. Dock är det inget jag kommer att klara av hälsomässigt eller ekonomiskt i långa loppet. 

    Så min fråga är hur ni skulle agera i min situation? Vad har jag för hållbara alternativ i detta dilemma? 

  • Svar på tråden Moment 22?
  • Sonsol78
    Kjell2 skrev 2018-03-19 12:16:52 följande:

    Lägg rätt mycket energi på att bli klar med pågående utbildning.


    Ja, det ska jag. Har dock symtom av utmattning med allt vad det innebär av hjärndimma, minnes- och koncentrationssvårigheter varvat med låg självkänsla (som dock sakta börjar repa sig och kom i och med depressionen jag föll i förra sommaren). Hoppas bara att jag hinner tillfriskna till hösten.
Svar på tråden Moment 22?