• Anonym (går i cirklar)

    Demisexuella hur gör ni?

    Hej Allihop !

    Är 29 årig kille och är fortfarande singel och det är för att jag är demisexuell... suck.

    Jag kan inte få någon sexuell attraktion förrän det finns en känslomässig band mellan mig och personen ifråga. Alltså tills jag verkligen tycker om personen. 

    Det brukar gå till så här när jag träffar tjejer. De visar intresse, jag skjuter upp det kroppsliga och går på dejter för att se om det finns något där. När jag väl känner nåt så har jag hamnat i "vänzonen". 

    Jag vet tyvärr inte hur jag ska ragga när jag inte är sexuellt attraherad. Hur gör ni andra? Ska man bara fejka? Frågade en vännina och hon sa att killar vanligtvis visar att de är sexuellt intresserade från början och de gör det vid varje tillfälle som ges. 

    Träffade nyss en grym tjej som jag gick miste om för att jag inte visade nån sexuellt intresse från början... suck... 

    Jag vet inte hur det är för alla andra men det tar längre tid för mig och komma över personen och det gör ont fan.

    All tips är uppskattat.

  • Svar på tråden Demisexuella hur gör ni?
  • Anonym (Tjej)

    Men du behöver ju inte ha sex med henne för att låta bli att hamna i friendzone, ge långa kramar, kyss henne, ta hennes hand etc.

    Är inte singel själv men är demisexuell och jag hade nog kysst eller hånglat lite på typ tredje dejten om det kändes som att det kunde bli något. Sedan blir det ju en helt annan grej när man får känslor men för mig kommer känslorna fortare om jag gör så. Och jag kan oftast känna efter då om jag skulle kunna få känslor längre fram eller ej. Sedan ger det inte så mkt sexuellt innan jag fått känslor men kan väl vara lite mysigt ändå typ.

  • Tom Araya
    Anonym (går i cirklar) skrev 2018-03-19 13:51:31 följande:

    Hej Allihop !

    Är 29 årig kille och är fortfarande singel och det är för att jag är demisexuell... suck.

    Jag kan inte få någon sexuell attraktion förrän det finns en känslomässig band mellan mig och personen ifråga. Alltså tills jag verkligen tycker om personen. 

    Det brukar gå till så här när jag träffar tjejer. De visar intresse, jag skjuter upp det kroppsliga och går på dejter för att se om det finns något där. När jag väl känner nåt så har jag hamnat i "vänzonen". 

    Jag vet tyvärr inte hur jag ska ragga när jag inte är sexuellt attraherad. Hur gör ni andra? Ska man bara fejka? Frågade en vännina och hon sa att killar vanligtvis visar att de är sexuellt intresserade från början och de gör det vid varje tillfälle som ges. 

    Träffade nyss en grym tjej som jag gick miste om för att jag inte visade nån sexuellt intresse från början... suck... 

    Jag vet inte hur det är för alla andra men det tar längre tid för mig och komma över personen och det gör ont fan.

    All tips är uppskattat.


    Varför inte vara öppen och ärlig med att du inte kan bli sexuellt attraherad utan känslor redan från början? Du kommer då att locka till dig tjejer som önskar just att känslor ska vara inblandade före sex.
  • Anonym (.)
    Anonym (går i cirklar) skrev 2018-03-19 13:51:31 följande:

    Hej Allihop !

    Är 29 årig kille och är fortfarande singel och det är för att jag är demisexuell... suck.

    Jag kan inte få någon sexuell attraktion förrän det finns en känslomässig band mellan mig och personen ifråga. Alltså tills jag verkligen tycker om personen. 

    Det brukar gå till så här när jag träffar tjejer. De visar intresse, jag skjuter upp det kroppsliga och går på dejter för att se om det finns något där. När jag väl känner nåt så har jag hamnat i "vänzonen". 

    Jag vet tyvärr inte hur jag ska ragga när jag inte är sexuellt attraherad. Hur gör ni andra? Ska man bara fejka? Frågade en vännina och hon sa att killar vanligtvis visar att de är sexuellt intresserade från början och de gör det vid varje tillfälle som ges. 

    Träffade nyss en grym tjej som jag gick miste om för att jag inte visade nån sexuellt intresse från början... suck... 

    Jag vet inte hur det är för alla andra men det tar längre tid för mig och komma över personen och det gör ont fan.

    All tips är uppskattat.


    Har du nånsin varit kåt? Hur gick det till?
  • Anonym (går i cirklar)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-03-19 14:30:20 följande:

    Men du behöver ju inte ha sex med henne för att låta bli att hamna i friendzone, ge långa kramar, kyss henne, ta hennes hand etc.

    Är inte singel själv men är demisexuell och jag hade nog kysst eller hånglat lite på typ tredje dejten om det kändes som att det kunde bli något. Sedan blir det ju en helt annan grej när man får känslor men för mig kommer känslorna fortare om jag gör så. Och jag kan oftast känna efter då om jag skulle kunna få känslor längre fram eller ej. Sedan ger det inte så mkt sexuellt innan jag fått känslor men kan väl vara lite mysigt ändå typ.


    hm.. vad gör du om de vill mer på en gång liksom. Går du hela vägen då ? 
  • Anonym (går i cirklar)
    Tom Araya skrev 2018-03-19 14:43:59 följande:
    Varför inte vara öppen och ärlig med att du inte kan bli sexuellt attraherad utan känslor redan från början? Du kommer då att locka till dig tjejer som önskar just att känslor ska vara inblandade före sex.
    Jag vet inte hur jag ska ta upp det. Det är inte nåt som har dykt upp i konversationerna. Vi bara hänger, har roligt och pratar om en massa saker. så leder den ena till det andra och det är där jag blir reserverad. 

    Ska jag säga det när jag märker att hon vill gå hela vägen?

    Tänk om hon blir sårad av det, att hon tar det på fel sätt. 
  • Anonym (går i cirklar)
    Anonym (.) skrev 2018-03-19 14:56:24 följande:
    Har du nånsin varit kåt? Hur gick det till?
    Inte kåt på det sättet att "Jag måste ligga med någon". Utan jag blir kåt när jag tänker på en person jag tycker om. 

    Sen får jag ju morgon stånd osv. men det går ju över.
  • Anonym (klara)

    Visste inte att det fanns ett namn för det, men i sådana fall så är jag också det. Kan inte bara tycka att någon är snygg eller nåt bara sådär, som de flesta andra verkar kunna, det tänker jag inte på förens jag verkligen har känslor för någon. Och det är inte heller lätt, har bara varit kär en gång i mitt 20-åriga liv, när jag var ca 13. 
    Det blir ju kanske lite svårare med relationer och så men man kanske kan tänka att man väljer väldigt noga vem man vill vara med, då kanske man håller ihop livet ut :) Själv skulle jag bli rätt obekväm om en kille skulle komma med sexuella anspelningar om man bara setts några gånger, jag skulle nog vilja vara tillsammans med nån i minst några månader innan det kommer på tal. Jag kan faktiskt förstå grejen med de som väntar tills de gift sig, tycker det är fint. Men den ''kulturen'' är ju tyvärr inte så vanlig här i Sverige iaf. 

  • Anonym (.)
    Anonym (går i cirklar) skrev 2018-03-19 15:44:57 följande:
    Inte kåt på det sättet att "Jag måste ligga med någon". Utan jag blir kåt när jag tänker på en person jag tycker om. 

    Sen får jag ju morgon stånd osv. men det går ju över.
    Jo men vilka personer har det varit och hur gick det till?

    Om du vet det kan du ju göra samma sak och sen ha sex med nån.
  • Anonym (MrsH)

    Du låter som en drömkille!

    Jag är likadan, men är tjej, har aldrig fått några problem av detta utan har tvärtom haft extrem tur i kärlek. Gissar att alla skitstövlar rensats bort naturligt och kvar blev bara guldkornen som behandlar mig som den prinsessa jag är. Men jag tycker det är helt normalt att funka som vi, det är de andra som är onormala, haha!

    Sålänge det är en flörtig och sexig stämning så riskerar man inte att hamna i friend zone. Ge komplimanger, flörta, vara en gentleman/gentlewoman osv. Sen kan man planera dejterna så att det inte blir naturligt med sex. Och förklara hur man vill ha det, men inte på ett urskuldande sätt utan på ett tryggt och självklart sätt.

  • Tom Araya
    Anonym (går i cirklar) skrev 2018-03-19 15:43:38 följande:
    Jag vet inte hur jag ska ta upp det. Det är inte nåt som har dykt upp i konversationerna. Vi bara hänger, har roligt och pratar om en massa saker. så leder den ena till det andra och det är där jag blir reserverad. 

    Ska jag säga det när jag märker att hon vill gå hela vägen?

    Tänk om hon blir sårad av det, att hon tar det på fel sätt. 
    Om man dejtar är det väl ganska normalt att samtal någon gång snuddar vid ämnen som förhållanden, känslor och sex. Det är ett bra tillfälle att ta upp det.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (går i cirklar) skrev 2018-03-19 15:41:33 följande:

    hm.. vad gör du om de vill mer på en gång liksom. Går du hela vägen då ? 


    Det har hänt men då har det gett nada. Första personen jag hade sex med hade jag en kk-relation med för att man skulle men det kändes ju knappt något.

    Blev sedan kär i en kille och ihop med honom och oj vad bra sexet kändes då! Sådan enorm skillnad!

    Numera skulle jag inte ha sex med någon jag inte har känslor för för det är helt meningslöst och jag skulle inte bli våt.
    Anonym (.) skrev 2018-03-19 14:56:24 följande:

    Har du nånsin varit kåt? Hur gick det till?


    Jag blir aldrig allmänt kåt utan blir alltid kåt "på" någon speciell (som jag har känslor för). Så är jag kär är jag det hela tiden typ men aldrig om jag inte är det.

    Dock om jag är kär i och kåt på kille 1 så ger det noll att ligga med kille 2.
  • Anonym (---)

    Jag har bara varit förälskad en gång i mitt liv - blev det vid 33 - i min nuvarande man. Hade väl lite "svärmeri" för vissa personligheter i tv-serier eller så som tonåring, men då lika gärna kvinnor som män. Har aldrig spontant tyckt att någon är snygg, eller blivit tänd av ett utseende.
    Min man träffade jag på ett internetforum (inte dejting-site), och när vi chattat med varandra flera timmar dagligen i ca 3 månader var jag fast och förälskad. Sedan träffades vi irl för första gången, och det kändes bra då med.

Svar på tråden Demisexuella hur gör ni?