Inlägg från: Anonym (Go green.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Go green.)

    Ni som äter billigt, vad äter ni?

    Anonym (Johanna) skrev 2018-03-20 08:33:30 följande:
    Anonym (Veg) skrev 2018-03-20 07:57:01 följande:

    Äter vegetariskt


    Det är såklart jättebra, men jag som inte kan så mycket om varken vegansk eller vegetarisk, har ni några maträtter att dela med er av, jag har aldrig provat eftersom jag tycker det verkar krångligt.

    Kika här ts

    www.vegomagasinet.se/

    Massa goa recept och tips.
    För visst är det så, vill man dra ner på matkostnaderna så är vego det absolut effektivaste.
    Det kan kännas lite ovant först men man kommer in i det.
    Vi är inte vegetarianer men min dotter är vegan och när hon är här så är det så vi äter, det mår vi andra också bra av. 
    Och vi äter mer och mer vego även när hon inte är här, inte för pengarna men vi mår så mycket bättre och så känns det bra att inget djur behövt dö för att jag ska äta.
    Fast vi förbehåller oss rätten att njuta av kött också, jag kommer aldrig att definiera mig åt något håll.
    Det bara begränsar. 

    Som ett exempel på vegomat. 
    Idag blir med pasta med zucchini, oliver och basilika.
    Bara fräsa zucchini i skivor till dom fått lite färg, salta och krydda efter behag.
    Häll på grädde och låt det koka till en krämig sås, ev, kan du reda såsen.
    Lägg i oliver och toppa med basilika.
    Servera med favoritpastan eller ris. 
    Så gott och enkelt. 
  • Anonym (Go green.)
    Mrshedgehog skrev 2018-03-20 09:10:34 följande:
    Tråkig metabolism du har isåfall. Jag är 171 cm och väger 67kg. Konstant hungrig hela tiden. Som nu till frukost idag lagade jag spenatsoppa med 4 ägg och ligger nu i soffan mätt efter nattjobb. Mat är fan livet.
    En ung tjej som skriver såhär vill jag bara hylla till skyarna.
    Idag med all kroppshets för unga kvinnor, så behövs såna som du.
    Ät och njut. {#emotions_dlg.flower}Skrattande
  • Anonym (Go green.)
    Anonym (Öh) skrev 2018-03-20 09:15:31 följande:
    Du är bara 22 år. Vänta och se om du kan äta som du gör nu när du är 30 +. Inte helt ovanligt att det ändrar sig..
    Var inte så surpuppig. 
    Låt henne få njuta av maten utan dina giftig profetior.
    Sålänge hon äter sunt och rör på sig så är det ingen fara. 
  • Anonym (Go green.)
    Anonym (T) skrev 2018-03-20 15:13:00 följande:
    Jag tolkar det som att dom bara äter frukt som kvällsmat. Inte en frukt till den andra maten.
    Tänker du på rätten Pulled Jackfruit?
    Som jag har förstått det är det ungefär som pulled pork, fast utan köttet då. 
    Jackfruiten lär smaka som kyckling om man tillreder den rätt.
    Men jag har aldrig ätit det så jag vet inte säkert.
    Vore kul att få veta mer från nån som kan det bättre. 
    Preggo var det inte du som hade den på menyn, kan du inte berätta vad det är för något?
  • Anonym (Go green.)
    Anonym (Preggo) skrev 2018-03-20 21:15:17 följande:
    Precis, grejen med jackfruiten är att konsistensen blir precis som pulled pork! Jackfruit köper man i klyftor i konservburkar, sen kokar man den i någon god sås (vanligen bbq) tills man kan dra isär klyftorna med gafflar precis som om det vore kött. Sen kan man grilla det lite i ugn så jackfruiten suger åt sig ännu mer av såsen, blir lite karamelliserad, krispig och ännu godare.
    Jackfruit i sig smakar nästan ingenting, så den tar upp smaken av vad man nu tillagar det i. Vi brukar göra carnitas av det, vilket är mexikansk pulled pork. Jättegott!
    Tack, det där lät väldigt gott.
    Känns som något vi måste testa här hemma.
    Tack för tipset. Glad
Svar på tråden Ni som äter billigt, vad äter ni?