• Skånepar

    Du som ligger för ära bakom, vad fan tänker du med?

    Som trädstarten säger, du som ligger nån meter bakom framförvarande bil, vad fan tänker du med?
    Att du ska orsaka livslångt lidande på den du kör p, det är en fråga om när, inte om du ska köra in bakifrån i nån oskyldig.

  • Svar på tråden Du som ligger för ära bakom, vad fan tänker du med?
  • fjanten

    Undrar samma jag med. HATAR det särskilt mycket när jag har ett- och tvååringen i baksätet. Brukar sakta ner mer och mer tills idioterna kör om...

  • BaronenOst

    Ja det finns många as ute i trafiken, visst jag är väl inte perfekt, men jag får aldrig för mig att ligga äckligt nära andra helt i onödan. Vet inte vad man ska göra åt dem, att bromsa hastigt är nog lite väl farligt. Själv brukar jag bara släppa lite på gasen och sega mer. Brukar hoppas att de kommer försent till vad de än ska stressa till.

  • Tveksamt

    Tresekundersregeln, dvs om du ligger 10 meter bakom mig saktar jag ned till 12 km i timmen så du ligger tre sekunder bakom...


    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • _smart_
    BaronenOst skrev 2018-03-31 22:35:59 följande:

    Ja det finns många as ute i trafiken, visst jag är väl inte perfekt, men jag får aldrig för mig att ligga äckligt nära andra helt i onödan. Vet inte vad man ska göra åt dem, att bromsa hastigt är nog lite väl farligt. Själv brukar jag bara släppa lite på gasen och sega mer. Brukar hoppas att de kommer försent till vad de än ska stressa till.


    Jag brukar använda vindrutetorkarna. Några sprut får förvånande många att avlägsna sig till ett mer komfortabelt avstånd. Cool
  • _smart_
    Decx skrev 2018-04-01 00:14:17 följande:

    Finns en orsak att man har en 240w ledlight bakåt...


    Använder du den i trafiken så lär det bli du som blir bötfälld. Att själv bära sig illa åt i trafiken ursäktas inte för att även andra gör det...
  • BaronenOst
    Decx skrev 2018-04-01 00:14:17 följande:

    Finns en orsak att man har en 240w ledlight bakåt...


    Tyvärr hade du nog råkat illa ut med lagen, även om de som ligger nära hade förtjänat det.
  • Decx
    BaronenOst skrev 2018-04-01 00:49:48 följande:
    Tyvärr hade du nog råkat illa ut med lagen, även om de som ligger nära hade förtjänat det.
    Värt det.
Svar på tråden Du som ligger för ära bakom, vad fan tänker du med?