• Anonym (I)

    Tolka

    Känner att detta kanske vart fel kategori men.

    Jag har gjort en abort, blev gravid med en ONS. Han var stöttade i vilket beslut jag än tog och han sa att han kunde följa med på besök osv vilken väldigt fint av honom..

    Nu när aborten är gjord och vi inte röstar säger han fortfarande att jag ska säga till om han kan göra något för mig ...

    varför säga så efteråt också?

    Vi umgås inte, inte heller pratar något.

  • Svar på tråden Tolka
  • Anonym (Hm)

    Förmodligen för att han är vuxen och mogen och tar sitt ansvar i det hela.

  • Anonym (Sara)

    Han menar väl bara på att han finns där som stöd för dig, om du vill ha hjälp med att bearbeta aborten och prata ut med honom om du känner dig ledsen. Förstår du inte det själv?

  • Anonym (I)

    Delvis. Han vet att jag känner lättnad över att aborten är gjord. Skulle jag prata med han skulle allt bara bli jobbigt att bli påmind om situationen istället

  • Anonym (:-)
    Anonym (I) skrev 2018-03-27 21:59:51 följande:

    Känner att detta kanske vart fel kategori men.

    Jag har gjort en abort, blev gravid med en ONS. Han var stöttade i vilket beslut jag än tog och han sa att han kunde följa med på besök osv vilken väldigt fint av honom..

    Nu när aborten är gjord och vi inte röstar säger han fortfarande att jag ska säga till om han kan göra något för mig ...

    varför säga så efteråt också?

    Vi umgås inte, inte heller pratar något.


    Han fick väl känslor för dig eller så är han en genuint snäll människa och sådana brukar säga "bara hör av dig om det är något". Tyvärr är de ovanliga i Sverige.
Svar på tråden Tolka