• Hellbear

    Blir besviken när min äldsta barn inte ska få träffa sin lillebror

    Vet inte hur jag ska göra, har barn med en jättefin tjej , har två barn sedan tidigare och vill att de ska få träffa varandra så mycket som möjligt, nu till det krångliga, den jag har min yngsta sonen med är jag en så länge särvo med pga många omständigheter, har mina äldsta två veckor åt gången en helg i månaden ska min sötnos va hos mig så mina äldsta får träffa sin lillebror men hon kommer inte varje gång när jag har barnen oftast så kommer hon när jag inte har barnen och då tycker hon att de inte ska få komma förbi för att träffa sin lillebror pga att hon anser de behöver rutiner och inte komma och gå hur som helst och att hon måste få ladda batterierna när hon inte har sina barn, är det fel att jag blir ledsen och arg för hennes inställning till detta , hon kommer ju inte som det är bestämt så mina barn får träffa sin lillebror när de är med mig, hon anser att det inte är okej att jag tycker att de måste få träffa sin bror när han är väl här.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-04-04 15:22
    Särvo=särbo

  • Svar på tråden Blir besviken när min äldsta barn inte ska få träffa sin lillebror
  • viseversa

    Säg att lillebror är ditt barn lika mycket och om hon sabbar umgänget med hans syskon kommer du gå vidare med detta till familjerätten.

  • Anonym (...)

    Varsågod, här får du några punkter, dina verkar vara slut.......................

  • Hellbear
    Anonym (...) skrev 2018-04-04 15:32:58 följande:

    Varsågod, här får du några punkter, dina verkar vara slut.......................


    Tack snällt. ??????
  • LFF

    Varför skaffar du barn med någon som inte verkar acceptera dina tidigare barn?

  • Anonym (Jättefin tjej?)

    Ja hon verkar ju vara en jättefin tjej, verkligen. Om hon nu vill ladda batterierna, kan inte du få ha barnet lite utan henne då?

  • 8airam8

    Jag försökte verkligen att förstå din text. Det går bara inte. Vill du förklara på ett tydligare sätt?


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Seven Costanza

    Som jag förstått det har TS två barn sedan tidigare som bor med honom varannan vecka. Han har även ett tredje barn med en annan kvinna som han är särbo med - detta barn ?lillebror? bor alltså med sin mamma. Även särbon har barn sedan tidigare som bor med henne varannan vecka. Denna mamma ?särbon? kommer inte hem till TS med deras gemensamma barn ?lillebror? när TS har sina andra barn så att alla tre barnen kan träffas, trots att särbon och TS kommit överens om detta. Särbon vill heller inte att TS äldre barn ska kunna komma hem till TS och träffa lillebror när det inte är pappavecka för hon tycker att TS andra barn bara ska vara där på pappaveckorna och inte komma spontant de veckor när hon bor hos TS med lillebror.

    Det verkar helt enkelt som att särbon, mamman till lillebror, av någon anledning inte vill att han ska kunna bygga upp en relation till sina två äldre syskon, medan hon verkar ha lillebror hos sig hela tiden de veckor hon har sina egna barn sedan tidigare... fråga henne VARFÖR hon tycker det är viktigare att lillebror får en relation till halvsyskonen som hon är förälder till än till halvsyskonen som du är förälder till! Har du bestämda dagar som lillebror ska vara hos dig? Annars måste ni ju komma överens om detta och upprätta ett umgängesschema om det behövs.

  • Seven Costanza

    Är det så att särbon helt enkelt inte gillar dina två äldre barn eller varför undviker hon dem så att det går ut över lillebrors relation med sina syskon på din sida?

  • Anonym (mmm)

    Hur kan du skaffa barn med någon du inte ens provat att bo ihop med? Ok, jag vet att man inte måste bo ihop men när man ska skaffa barn tillsammans vill de flesta ändå vara en familj. Hur kommer det sig att ni valde skaffa barn från början? Hur länge har ni varit ihop? 

Svar på tråden Blir besviken när min äldsta barn inte ska få träffa sin lillebror