• Jsv17

    SYSKON 2019

    Morsansomärorolig skrev 2018-08-16 12:14:14 följande:

    Hallå alla! Har en son på 6månader och ammar fortfarande, har ej heller fått tillbaka mensen. Men nu har jag en konstig känsla i kroppen om att jag är gravd igen. Gravsymtom och yr i bollen osv.

    Sambon ser inget streck och jag tror att jag håller på att bli galen på dessa testen haha.

    Ser ni något?


    Finns en antydan till ett streck tycker jag, men om det bara var 6mån sedan förlossningen så kan det finns minimala rester av förra graviditeten kvar som ger ett sådant utslag, så du får avvakta ett par dagar och testa igen då ju hcg ska fördubblas varannan till var tredje dag så ska det ju öka i styrka om det är en ny graviditet. Annars låter dina symptom som innan min första mens efter förlossningen, kändes helt galet starkt i kroppen.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-15 23:23:34 följande:

    Hög temp är ett bra tecken!! Trampade också förra graviditeten! Så spännande. Hoppas du testade förtidigt sist. Har du fått tillbaka mensen någorlunda regelbundet sen senaste barnet?

    Hon kunde se en hinnsäck men inget foster eller pickande hjärta.. Antingen var det förtidigt eller så var det tyvärr en graviditet som inte utvecklats som den skulle och avslutats utan att störas ut.. Ska tillbaka om två veckor igen. Lämnade ett blodprov idag också men har inte fått något svar på det. Är bara att bita ihop dem här veckorna nu. Ska leva på som vanligt och tänka att jag inte är gravid så blir det en trevlig överraskning om man ser något nästa gång och besvikelsen lite mindre om det inte finns något där :)


    Jag har aldrig tempat, men jag är en sådan som känner mig sjuk när tempen börjar klättra över 37 då jag har naturligt ganska låg temp så därav blev jag förvånad, men ingen mens än och nej den har ju inte varit regelbunden alls men sist var det 35 dagar (innan grav hade jag mellan 28-31) och nu är jag på dag 43.... så lite skumt men jag tänkte jag testar igen till helgen om det inte kommer någon mens, men känner mig absolut inte gravid men det gjorde jag ju inte sist heller och nu har jag heller inga mens-symptom... kroppen är bra lurig

    Åh hoppas det bara var för tidigt! Om den avstannat borde ju inte hcg öka kan man tycka.... Jag kommer hålla alla tummar och tår att det tickar ett litet hjärta där nästa vecka!!! Men jag förstår att du ställer in dig så det hade jag också gjort om jag var du.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-18 20:11:47 följande:

    Hur går det för dig? Har du hunnit göra något nytt test? :) Själv har jag inte fått något svar på blodprovet jag lämnade i onsdags... Så less. Vill bara veta om jag har något som lever där inne eller inte!


    Har du inte fått svar än?! Vad jobbigt känns ju som de kunde skynda på det lite! Åh hoppas hoppas, jag håller tummarna!

    Jag är absolut inte gravid iaf, testade med clesrblue och fick inte ens deras klassiska spökstreck så min mens (och äl) hoppade nog bara över en månad och så kan det ju bli efter graviditet innan kroppen kommer i fas. Så det är väl bara fortsätta försöka när vi kan och helt enkelt ta gravtest med jämna mellanrum om inget händer.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-20 17:26:30 följande:

    Nej har inte fått något svar än :/ loggade in i mina vårdkontakter och där stod det att blodprovet mätte 5500 hcg. Men jag har ju ingen aning om det är bra eller dåligt för den veckan.. Ska tillbaka dit och ta ett nytt prov och vul nästa måndag.. Sjuuukt lång väntan känns det som :/.

    Å vad trist. Då får vi hoppas att mensen kommer igång snart eller att du snart får ägglossning!


    Det vet man väl först efter prov nummer 2, då man ser att det ökar ok? Hoppas på bra ökning till nästa gång och ett tickande litet hjärta på vul!

    Ja men äl får helst vänta liiite då mannen är på jobbresa ett några dagar nu, till helgen skulle vara bra om jag får beställa

    Ja, jag räknande precis föräldradagar och jag har så jag kan vara hemma med min son med skyddad sgi till Oktober 2019, man får ju vara hemma en månad innan ev. Bf med nästa barn så än är det inte bråttom Vill helst att han ska få vara hemma med mig så länge som möjligt så till nästa barn har vi bestämt att försöka ta ut i princip noll dagar första året om det går, för att förlänga ytterligare men jag vill heller inte förlora min sgi så det får bli som det blir
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    Stallas skrev 2018-08-21 08:49:31 följande:

    Här är en till :) Vi har en 6 månaders och vi försöker för fullt att skaffa ett syskon. Isåfall blir det 4 barnet, jag har två stora sen tidigare.

    Har ägglossning nu så vi hoppas att det tar sig.

    Liiite nervös är jag över att ev få barn så tätt men jag tror vi kommer fixa det, det är graviditeten jag oroar mig mest för, eftersom alla mina graviditeter har varit tuffa.

    Nu är det dock så att jag opererades för utomkvedshavandeskap i maj och var tvungen att ta bort en äggledare. Så jag vet inte om jag kommer ha lika lätt att bli gravid nu. Vi får se.


    Min son är 8mån och vi försöker också Min mens verkar dock galet oregelbunden nu i början (fick tillbaka den i Juni) så inväntar mens, den är jättesen men inte gravid så verkar som den hoppat en månad. Också även nervös att det kan bli sår tätt, men tror det kommer gå bra, inte orolig över graviditeten sist hade jag en toppengrav men två så små då min man är hemma mycket (jobbar mestadels hemifrån) men med kruxet att han då reser i jobbet till och från och kan då vara borta upp till 2 veckor.... men jag har mamma nära så hoppas det ska gå bra

    Tråkigt med utomkveds... de säger ju att det inte ska påverka chanserna så mycket men förstår att det känns jobbigt. Håller tummarna för dig!
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17

    Äntligen kom mensen (trodde jag aldrig jag skulle säga haha) på cykeldag 50! Så nu börjar vi sikta mot nästa äl! Eller ja mensen ska givetvis få ta slut först, ska verkligen försöka varannan dag heeeela cykeln nu om det går (mannen reser lite ibland) då ju varken mens eller ägglossning är särskilt pålitligt just nu så är det nog bästa metoden Nu hoppas vi på en Maj/Juni-bebis!


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-25 15:04:19 följande:

    Just nu befinner jag mig kanske i vecka 7. På onsdag är det dags för nytt blodprov och vul. Magkänslan säger att jag fortfarande är gravid men jag vågar inte hoppas allt för mycket. Har sedan några dagar tillbaka tappat matlusten tidvis under dygnet, känner mig galet sugen på vindruvor och klementiner, har lite illamående till och från under dagarna, vaknar kissnödig på natten/tidig morgon. Fått massa finnar.

    Förra graviditeten mådde jag inte illa en enda dag, var konstant hungrig och sugen på något, hade sååå fin hy.

    Hittills skiljer det sig mycket från förra. Hoppas verkligen inte jag är skenis.. Försöker förneka att jag mår illa och att jag bara inbillar mig.


    Hur har det gått för dig? Höll både tummar och tår för dig igår.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17

    Hur går det för alla? Här är mensen slut och vi har börjat ladda om för nästa äl, får hoppas att cykeln inte är lika galet lång som sist!


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-30 22:15:37 följande:

    Tack för det!! :) Igår på Vul kunde dem se ett litet hjärta slå så nu hoppas vi att allt går vägen! Har väldigt mycket molvärk i svank och mage idag, läskigt. Man blir ju nojig för allt :)


    Åh va roligt!!! Grattis!
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    SoSS15 skrev 2018-08-31 09:32:59 följande:

    Här väntas på mensen, vet att jag har oregelbunden cykel men detta är löjligt... Inne på dag 41 i cykeln nu... negativa gravtest så inte gravid... blir galen.. vill bara att den ska komma så man kan börja om... :(


    Känner igen känslan, min cykel var 50 dagar prick nu sist, helt galet... känns som om vi missade en hel månads försök typ. Men nu är mensen så slut så det är bara kämpa vidare

    Hoppas mensen kommer snart så ni kan försöka igen!
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    Anonym (typ sladdis) skrev 2018-08-31 18:00:35 följande:

    JAG HAR PLUSAT!!!! Kan inte fatta det! Svagt plus 5 dagar innan mensen. Kan nu se det?


    Syns ju klart och tydligt, så där såg mitt ut bim+3 sist Grattis!
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    soffipropp1987 skrev 2018-09-01 04:58:11 följande:

    V.9 gick jag in i idag. Overklig känsla, svårt att ta in att jag är gravid. Hade ett första samtal hos mvc igår och det kändes jättebra! Hade inte räknat med att bli erbjuden tidigt ul men nu fick jag ett i v.12 utan att ens ve om det :) Känns skönt att göra ett då så man vet att allt ser bra ut när vi tänkt börja berätta för våra nära och kära. I övrigt mår jag jättedåligt, kämpar varje dag med illamående och att äta en gång i timmen är jobbigt. Men jag ska inte klaga, jag är ju gravid och illamående är ett gott tecken, eller hur?

    Lycka till nu med ert försök denna gång!


    Grattis, då är det ju snart dags för kub (om ni ska göra det då) Ja illamående ska ju vara ett gott tecken, jag tyckte nästan det var jobbigt att inte ha nåt alls sist (hade väldigt få symptom rakt igenom) så hoppas nästan på lite mer känningar i nästa grav så det inte blir så overkligt som det var då, kunde knappt ta in att det skulle komma en bebis förrän jag började känna rörelser, vilket också kom sent pga moderkakan i framvägg
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    SoSS15 skrev 2018-09-02 14:08:56 följande:

    Dag 43 nu och fortfarande inget.. tror jag blir galen x''D


    Runt dag 45 började jag förlika mig med tanken att jag nog aldrig skulle få nån mer mens och det skulle inte bli några fler barn haha men sen kom den dag 50... hoppas på lite kortare cykler nu framöver för både dig och mig
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-02 14:48:24 följande:

    Tog ett vanligt från testlagret bara för skoj skull precis och hade bara hållt mig lite mer än 2 timmar. Men asså, visst fan är detta ett svagt pluss? Jag är ju bara på Äl+9 så förväntade mig inte att se något alls på dessa ens på morgonurin


    Det ser ut som det gick vägen på första försöket! Grattis!
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    Periksson90 skrev 2018-09-06 10:31:23 följande:

    Äntligen! Tredje försöket till ett syskon, hoppas lilla bönan vill stanna <3 BIM-3.


    Grattis!

    Vi är inne på 2:a försöket till syskon nu
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden SYSKON 2019