• Lina100

    P-piller hjälper ej

    Har ätit Samma p-piller i nästan 2 år utan att äta några socker piller, trots detta har jag inte en fått någon blödning och det verkar fungera.

    MEN, hur tas pillren upp i kroppen? Tänk tillexempel om man tar ett piller för dagen och blir skit nördig direkt efter? Då ger ju inte pillret ut något?

    Vart liksom hamnar allt och är p-piller så säkert trots ens toalett behov?

    (Har varit illamående och matt i kroppen, uppsvällda bröst och kliande bröst så tror jag är gravid nu :( tror inte p-pillren hjälper på mig längre)

    Eller så luras min kropp på att vara gravid pågrund av hormonerna i p-pillrena

  • Svar på tråden P-piller hjälper ej
  • Tveksamt

    Hur långt i din skolgång har du kommit? Du borde oavsett läsa på lite mer om hur kroppen fungerar. Om du äter en måltid och sedan direkt efter går på toaletten så är det inte måltiden du just åt som kommer ut. Maten du äter är kvar i kroppen i ungefär ett dygn.

    Om du är osäker på hur dina p-piller fungerar borde du prata med personen som skrev ut dem åt dig.

    För övrigt kan man bli gravid även om p-pillren fungerar som tänkt, det är inte ett 100%-igt skydd.


    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Lina100
    Tveksamt skrev 2018-04-07 19:13:54 följande:

    Hur långt i din skolgång har du kommit? Du borde oavsett läsa på lite mer om hur kroppen fungerar. Om du äter en måltid och sedan direkt efter går på toaletten så är det inte måltiden du just åt som kommer ut. Maten du äter är kvar i kroppen i ungefär ett dygn.

    Om du är osäker på hur dina p-piller fungerar borde du prata med personen som skrev ut dem åt dig.

    För övrigt kan man bli gravid även om p-pillren fungerar som tänkt, det är inte ett 100%-igt skydd.


    Kan ju vara mina p-piller som gör att jag känner såhär enligt det jag läst om dem
  • Anonym (M)
    Lina100 skrev 2018-04-08 12:48:23 följande:

    Brösten har svullnat upp och jag har ont i bihålorna


    Jag rekommenderar dig att läsa det bifogade pappret till dina p-piller. Uppsvällda bröst är en biverkning. Och vad gäller toabesök står det också i samma papper att risken att effekten inte ska tas upp av kroppen gäller om du har kraftig diarré eller kräkningar. Matt i kroppen och ont i bihålor låter mer som en förkylning.
  • Lina100
    Anonym (M) skrev 2018-04-08 13:01:33 följande:

    Jag rekommenderar dig att läsa det bifogade pappret till dina p-piller. Uppsvällda bröst är en biverkning. Och vad gäller toabesök står det också i samma papper att risken att effekten inte ska tas upp av kroppen gäller om du har kraftig diarré eller kräkningar. Matt i kroppen och ont i bihålor låter mer som en förkylning.


    Okej tack, mina bröst brukar svullna upp när jag blir sjuk

    Tror du jag behöver ta graviditets test snarast? Har inte haft diare på jätte länge men tänkte mer hur p-pillren tas upp i kroppen
  • Lina100

    Fattar inte hur jag inte kan få mens ens på 2 år nästan, har väl små blödningar ibland men tänk om det inte hjälper när jag inte tar socker pillren?

  • Anonym (M)
    Lina100 skrev 2018-04-08 13:10:04 följande:

    Okej tack, mina bröst brukar svullna upp när jag blir sjuk

    Tror du jag behöver ta graviditets test snarast? Har inte haft diare på jätte länge men tänkte mer hur p-pillren tas upp i kroppen


    Du svarar ju på dina egna frågor? Nej du behöver inte testa dig. Läs bipacksedeln ORDENTLIGT så ska du se att du får svar på dina frågor och slipper oroa dig. Har ätit p-piller i 14år och har haft både diarré och spytt utan o bli gravid.
  • Lina100
    Anonym (M) skrev 2018-04-08 13:19:34 följande:

    Du svarar ju på dina egna frågor? Nej du behöver inte testa dig. Läs bipacksedeln ORDENTLIGT så ska du se att du får svar på dina frågor och slipper oroa dig. Har ätit p-piller i 14år och har haft både diarré och spytt utan o bli gravid.


    Okej men så många som säger att p-piller inte är säkert :/
  • Anonym (M)
    Lina100 skrev 2018-04-08 13:25:54 följande:

    Okej men så många som säger att p-piller inte är säkert :/


    JA om man slarvar med att ta dom!
  • Lina100
    Anonym (M) skrev 2018-04-08 13:29:24 följande:

    JA om man slarvar med att ta dom!


    Tar dom varje dag men på olika tider under morgonen :(
  • Anonym (M)
    Lina100 skrev 2018-04-08 13:30:33 följande:

    Tar dom varje dag men på olika tider under morgonen :(


    Men snälla du, ta nu bara en stund o sätt dig ner i lugn o ro o läs bipacksedelen. Jag börjar seriöst tro att du driver.
Svar på tråden P-piller hjälper ej