• crispnuggets

    Rekomendera en bilbarnstol till mig!

    Min bebis är 9,5 månad nu och behöver en bilbarnstol. Jag prioriterar säkerhet och komfort framför pris men det kan inte vara någon 6000kr-stol heller. Vilken bilbarnstol har ni? Tycker ni om den? Just nu är jag inne på att köpa besafe plus. Tipsa mig är ni snälla!

  • Svar på tråden Rekomendera en bilbarnstol till mig!
  • Bubbel85

    Vi har en axkid rekid samt en maxi cosi mobi i våra bilar. Röstar absolut på maxi cosin. Dottern sitter mycket skönare och den känns smidigare än många andra barnstolar vi kikat på. Ett tips är att söka på vad ert bilmärke rekommenderar också. Många stolar kräver så mycket plats att framsätet måste sättas fram så mycket att ingen kan sitta där.

  • Bubbel85
    Bubbel85 skrev 2018-04-08 11:27:34 följande:

    Vi har en axkid rekid samt en maxi cosi mobi i våra bilar. Röstar absolut på maxi cosin. Dottern sitter mycket skönare och den känns smidigare än många andra barnstolar vi kikat på. Ett tips är att söka på vad ert bilmärke rekommenderar också. Många stolar kräver så mycket plats att framsätet måste sättas fram så mycket att ingen kan sitta där.


    Beroende vilken bil man har såklart, olika stolar passar olika bra i olika bilar :)
  • crispnuggets

    vi har en Ford mondeo, googlade nyss på deras rekommendationer och de rekomenderar britax. Dock hittar jag inte någon rekommendation av bilbarnstol för rätt ålder utan hittar bara babyskydd och för större barn (15gk+), väldigt märkligt!

  • Sonnet

    Vi har Besafe izi plus (utan isofix), tycker den är bra. Den tar dock ganska mycket plats. Finns också nån slags kil att köpa till så att den lutar mer bakåt ifall barnets huvud åker ner när hen sover.

  • MsM84

    Vi hade en besafe x-nånting men blev tvungna att byta nu vid 2,5 år då den var så hög att jag hade svårt att sätta in sonen utan att slå hans huvud i takkarmen till bildörren. Dessutom brukade hans huvud alltid ramla fram och hänga när han somnade i bilen, trots att vi hade satt extra uppbyggnad för att den skulle luta mer. Har nu en axkid minikid och är jättenöjda. Stolen tar mindre plats och går att anpassa mer så han kommer kunna sitta i fen ett bra tag till. Huvudet trillar aldrig fram och den sitter som ett berg (vilket även besafe gjorde men betydligt krångligare installation), många stolar sitter lite vingligt vilket vi inte tyckte känns tryggt.

  • asdfgh

    Vi har en Axkid Minikid och en Britax Maxway, har även en Britax Hi-Way och en Britax Two-way hos svärmor. Favoriten är Minikid. Den är lätt att installera, räcker länge och barnen säger/sa att den är skön.

  • Smulpaj80

    Har en Be Safe izi plus (0-25 kg) och vi är väldigt nöjda. Bytte till den när sonen var 7 månader eftersom den (stol nr 2) är säkrare än babyskyddet. Innan vi köpte stolen googlade jag på massor av bäst i test och läste om plusgodkända stolar. Vi har en polo och stolen får plats i den.

  • KCL

    Vi hade en Maxi-Cosi Mobi till vår yngsta som han satt riktigt bra i. Han är rätt lång så vi hade krav på stolen. Stolen är dock rätt stor, men i vår Citroen C5 passade den fint. 

  • Maddi

    Vi har alltid varit nöjd med axkid minikid men jag har heller aldrig testat annan bakåtvänd stol. Lätt att installera, lätt att ta av och tvätta och gjort för att barnet ska kunna sitta bra även när dom är längre. 

Svar på tråden Rekomendera en bilbarnstol till mig!