• Padda

    BF December

    Ninha skrev 2018-04-09 12:39:50 följande:

    Några fler som har bf i december? :)

    Själv är jag beräknad 16 december som de ser ut nu :)

    Är i v 5 och mår redan illa, är yr och väldigt gasig i magen.


    Bf 17 december här men har inte riktigt vågat ta in det ännu. Fick ett missfall strax innan jul som tog hårt på mig och jag vågar nog inte riktigt glädja mig innan jag är förbi v.8 (den vecka jag var i när missfallet skedde)

    Känner ändå att jag vill försöka vara med i någon tråd så jag dyker in här och hoppas att jag snart ska våga glädjas fullt ut.
  • Padda
    Ninha skrev 2018-04-09 14:08:53 följande:

    Har inte heller vågat ta in det riktigt, haft två missfall så är orolig också men försöker att låta bli.

    Min bm på infertiliteten sa något bra till oss (som gör att jag inte tar på mig skulden längre) att det är slumpen som gör att man får missfall och slumpen har inget minne.

    Hoppas att det går bra för oss båda denna gång :)


    Ja vi får hålla tummarna åt varandra ????
  • Padda
    Tokigsnart skrev 2018-04-09 17:03:14 följande:

    Hej!

    Jag har bf 5-6/12

    Men vågar inte ta ut något i förskott då jag har 2 MF i höstast samt blödning på bim +4 denna gång som höll på i nästan 3 dagar men på bim+6 fick jag gravid 1-2 veckor och på bim+8 fick jag 2-3 veckor men ska på ett vul nu på Måndag och kika att allt ser bra ut..

    men har så otroligt svårt att njuta och bara ta det lugnt.. e livrädd för missfall igen

    Hur gör ni andra för att få tiden att gå? Haha


    Relaterar. Har också svårt att njuta pga tidigare missfall. Jag har en dotter på 4år sen innan så hon är väldigt bra på att hålla mig sysselsatt. Sen är det ju jobb och annat som också får tiden att gå. Och våren har äntligen kommit så jag grejar en del i trädgården. Försöker hålla dagarna så fulla som möjligt så att tiden ska gå fort fram till v.12 tror jag vågar slappna av mer när den milstolpen är över.

    Sen är jag lite tveksam över hur länge jag ska vänta innan jag kontaktar mvc. Fick inget vidare mottagande senast och sen var det ju noll empati när jag hörde av mig när jag börjat blöda och var ledsen och orolig. Vet att jag måste kontakta dem förr eller senare men känner ingen brådska denna gång...
  • Padda
    Anonym (skarlsson) skrev 2018-04-09 20:22:30 följande:

    Någon fler än jag som har en sån värk i nedre delen av magen? Håller i sig från typ eftermiddag till sena kväll. Hugger och sticker lite samtidigt som det molar på? Kan inte minnas att det kändes så här tidigt vid första graviditeten. 


    Jag fick molvärk som på em,kväll kändes som mensvärk på kvällarna under både graviditeten med dottern och under den som resulterade i mf. Känner molvärken nu med så för min kropp verkar det vara väldigt vanligt
  • Padda
    Tokigsnart skrev 2018-04-09 19:46:55 följande:

    Känner likadant med mvc, fick noll respons när jag ringde förra veckan ang mina blödningar, så ringde själv idag om ett vul behöver det för att lugna nerverna!! Så nu funderar jag på att ta någon i stan även fast det blir krångligt!

    Blöde du denna grav?


    Nej. Blödde inte med dottern och under min senaste graviditet kom blödningarna i v.7 och eskalerade långsamt till själva missfallet som ägde rum på kvällen i mitten av i v.8

    Men har hört om folk som blött från och till och ändå klarat hela graviditeten. Förstår din oro och håller tummarna för dig.
  • Padda
    Tokigsnart skrev 2018-04-09 21:08:02 följande:

    Tack, jag hoppas allt ser bra ut på Måndag! Hur mår du nu under grav?


    Jag mår rätt bra. Lite molvärk från och till under dagarna och så har jag ingen aptit. Är glad så länge jag slipper illamåendet. När jag har varit igång länge och lägger mig ner för att vila gör det rätt ont i livmodern.

    Sen kliar bröstvårtorna skitmycket emellanåt och jag vill bara kasta av mig bh-n när klådan kommer. Själv då? Hur mår du?
  • Padda

    Såg att jag skrivit fel datum för bf. 14/12 har jag fått det till och inte den 17e

  • Padda
    YaseminL skrev 2018-04-09 21:09:46 följande:

    Hej jag hoppar in här! BF 23/11 men antar att jag kommer föda i december är i v 8 (7+3) och tiden fram

    till v 12 får gärna gå fort! Varit på VUL och fått se bebis hjärta ticka och allt såg fint ut. Även varit på hälsosamtal och har ännu ett VUL nästa vecka samt KUB bokat den 14/5! Är det någon här som har skapat en facebookgrupp för bf december? Hade varit kul att följas åt där istället om intresset finns? Kram!


    Är gärna med i en fb gruppen det skapas en men har inte någon lust att administrera.
  • Padda

    Läste nu att denna tråd var under fliken för de som är gravida med första barnet så jag kanske har kommit lite fel ????

  • Padda
    Ninha skrev 2018-04-10 14:46:43 följande:

    Nej det är lugnt! Ville bara har några att skriva med som har bf ungefär samtidigt som mig, sen om det är första, andra eller tredje eller så spelar ingen roll alls :)


    Åh vad skönt att höra. Trivs bra i den här gruppen <3
  • Padda
    Girlpower1 skrev 2018-04-10 18:42:07 följande:

    Kan man göra så gruppen på fb blir helt sluten?

    Tänkte kanske många som inte berättat för folk ännu så det inte syns för andra? ????


    Man kan göra den hemlig :)
  • Padda
    Anonym (skarlsson) skrev 2018-04-10 18:27:45 följande:

    Jag kan skapa en grupp på Facebook? =) måste dock vara vän med minst en som jag kan bjuda in, haha


    Jag kan ställa upp. Skickar pm.
  • Padda
    Tokigsnart skrev 2018-04-10 20:04:18 följande:

    Skönt att slippa illamåendet :)

    Jag mår illa ibland men kräks inte har kräk fobi :)

    Sen lite molvärk och ömma bröst mitt ena bröst har blivit galet stort haha ser jätte konstigt ut

    Sen kissar jag stup i kvarten :)


    Känner igen de akuta och täta toabesöken :P
  • Padda
    Tokigsnart skrev 2018-04-10 20:04:18 följande:

    Skönt att slippa illamåendet :)

    Jag mår illa ibland men kräks inte har kräk fobi :)

    Sen lite molvärk och ömma bröst mitt ena bröst har blivit galet stort haha ser jätte konstigt ut

    Sen kissar jag stup i kvarten :)


    Känner igen de akuta och täta toabesöken :P
  • Padda
    Bliss89 skrev 2018-04-12 16:39:15 följande:

    Här är en till med BF i december :) Är gravid i vecka 6 (5+1) med första barnet, plussade för några dagar sedan. Mår bra förutom ömma bröst och kraftig molvärk som kommer och går, ibland vaknar jag på nätterna av det. Kissar mer än vanligt också. Ska på mitt första besök hos MVC nu på tisdag. Någon som vet hur ett sådant första besök går till, när det är så tidigt i graviditeten?


    Typ i korthet: hej! Dricker du? Röker du? Vad äter du? Motionerar du? Vad väger du? Föresten vi ska ta ett blodprov också...

    Vill du göra ett Kub test senare? Här är nästa datum för besök. Hejdå.
Svar på tråden BF December