• gusfringe

    Fick svagare test idag - måste det innebära missfall?

    Hej,

    Förra månaden fick jag ett missfall efter 6 månaders försök. Jag testade ett par dagar efter att jag hade fått en nidblödning och fick ett plus på clear blues digitala. På BIM testade jag igen med ett vanligt test och det var lika svagt som det andra testet på bilden, därefter fortsatte strecken att bli lite svagare för varje dag och jag fick till slut en blödning 5 dagar senare...

    Blev gravid direkt efter och jag blev så glad när jag fick ett starkt plus på BIM igår, men idag var det svagare. Det är ju inget bra tecken, men kan det finnas andra anledningar till att det är svagare förutom missfall? 

    Har testat med första morgonurinen med alla tester (det översta syns inte alls på bild och har bleknat). Alla tester är graviditetskollens vanliga tester (men misstänker att de skickade mig tidiga tester eftersom det stod känslighet 10 istället för 25 mIU/ml)

    Är så nojig just nu...


  • Svar på tråden Fick svagare test idag - måste det innebära missfall?
  • Snuttis2

    Nej

    Styrkan på testen behöver inte ha något att göra med om det är en frisk graviditet eller ej, det brukar stå på paketen! Grattis

  • gusfringe

    Tack för svar, men mina sökningar visar på att test som blir svagare oftast leder till missfall. Vill så gärna fiska efter andra förklaringar :/ Ett svagt plus är ett plus, men ett svagare plus än föregående plus känns inte bra....?

  • Anonym (JW)

    Tyvärr så ja, det tyder på minskat hcg och alltså missfall. Har själv varit med om det två gånger i höstas. Strecken blev plötsligt svagare och det var missfall båda gångerna.

  • gusfringe
    Anonym (JW) skrev 2018-04-09 15:55:47 följande:

    Tyvärr så ja, det tyder på minskat hcg och alltså missfall. Har själv varit med om det två gånger i höstas. Strecken blev plötsligt svagare och det var missfall båda gångerna.


    Åh :/ Det är så jobbigt att acceptera det.... Jag hoppas fortfarande bara att jag hade svagare urin i morse eller nåt. Antar att morgondagens test ger ultimata svaret...
  • Anonym (Osäkert)

    Det kan tyda på ett missfall är på gång, men likväl att du testat med mer utsädd urin, så ge inte upp innan du ens har symptom på missfall.

  • gusfringe
    Anonym (Osäkert) skrev 2018-04-09 17:42:20 följande:

    Det kan tyda på ett missfall är på gång, men likväl att du testat med mer utsädd urin, så ge inte upp innan du ens har symptom på missfall.


    Hoppas hoppas <3
  • gusfringe

    Ok köpte vanliga 25 mUI/ml test på apoteket nu och fick ändå ett ganska starkt streck nu (det blåa) :D :D känns lite bättre. Ska testa imorgon med det rosa 10mUI/ml testet så får vi se...

  • Anonym (Osäkert)

    Tycker att det ser väldigt hoppfullt ut med tanke på det nya starka strecket.

  • gusfringe
    joannaq skrev 2018-06-07 08:08:00 följande:

    Hej TS hur har det gått?? Solig


    Hej! Är i vecka 16 nu och gjorde KUB i v. 12 där allt såg bra ut :D var sååsåsåså nojig fram tills dess. Tack för omtanken <3

    Tänkte att det var läge att uppdatera nu i tråden ifall någon nojig person någon gång googlar och kan se att det inte alltid behöver innebära missfall med något enstaka svagare plus
  • joannaq
    gusfringe skrev 2018-06-20 21:59:13 följande:

    Hej! Är i vecka 16 nu och gjorde KUB i v. 12 där allt såg bra ut :D var sååsåsåså nojig fram tills dess. Tack för omtanken <3

    Tänkte att det var läge att uppdatera nu i tråden ifall någon nojig person någon gång googlar och kan se att det inte alltid behöver innebära missfall med något enstaka svagare plus


    Va härligt att höra!! Stort grattis och all lycka till er <3
Svar på tråden Fick svagare test idag - måste det innebära missfall?