• Linda2barnsmamma

    Att leva med framfall av urinblåsa och tarm

    Hej.

    Tänkte om det fanns någon mer som har detta bekymmer ? Framfall av rectocele och cystocele.

    Har 3 barn , 28 år gammal. Lever med detta och det har blivit en del av min vardag.

    Står i kö för ring , men iom att jag födde barn för bara 7 veckor sen så är det väntetid.

    Framfall av rectocele har jag haft sedan 2012 . Nu även cystocele sedan förlossningen då jag får putta tillbaka urinblåsan när jag bajsar.

    Häng gärna på om de finns fler så kan vi dela tankar o känslor . :)

  • Svar på tråden Att leva med framfall av urinblåsa och tarm
  • Anonym (Jo)

    Jag har rectocele sen en snabb förlossning för två år sen. Ska föda igen snart och är lite fundersam kring hur det blir sen om det skulle bli en likadan förlossning även denna gång. Är kollad av läkare och har fått klartecken att föda vaginalt igen iaf, vilket känns bra. Har inga direkta vardagsbesvär av det längre och om det inte blir värre så kommer jag inte vilja operera pga riskerna som finns.

  • Linda2barnsmamma
    Anonym (Jo) skrev 2018-04-09 20:19:14 följande:

    Jag har rectocele sen en snabb förlossning för två år sen. Ska föda igen snart och är lite fundersam kring hur det blir sen om det skulle bli en likadan förlossning även denna gång. Är kollad av läkare och har fått klartecken att föda vaginalt igen iaf, vilket känns bra. Har inga direkta vardagsbesvär av det längre och om det inte blir värre så kommer jag inte vilja operera pga riskerna som finns.


    Hej.

    Ja fick oxå mitt efter en snabb förlossning. Urinblåsan kom väl iom att denna förlossning för 7 veckor sen gick lika snabbt...

    Ja äter inolaxol för att hålla magen mjuk o i värsta fall tar ja laxoberaldroppar så allt kommer ut så ja ej blir förstoppad

    Be dom kolla ordentligt efter förlossningen, på mig förde hon in ett finger i ändtarmen o kände på väggen ?! Vet inte om det är standard nu efter allt som varit om förlossnings skador :)
  • Anonym (Framfall suger)

    Har två barn sen tidigare. Får problem att kissa i perioder och får tappa mig själv med kateter. Har ring men funkar typ noll.

    Får operera och står i kö

  • Linda2barnsmamma
    Anonym (Framfall suger) skrev 2018-04-11 01:30:17 följande:

    Har två barn sen tidigare. Får problem att kissa i perioder och får tappa mig själv med kateter. Har ring men funkar typ noll.

    Får operera och står i kö


    Hej.

    Kan du inte berätta lite mer om ringen ? Varför fungerar den inte?

    Åker din urinblåsa oxå ner ? Ändtarmen stör mig inte så mycket då om man bara håller magen i trim.

    Men det här med urinblåsan är lite störande då den åker ner när den fylls och när jag tar i.

    Ja vill inte operera då ja inte vet om jag är klar med barn en
Svar på tråden Att leva med framfall av urinblåsa och tarm