• Grodan7

    Kombinera Menopur och Gonal-F

    Dags för IVF 3 där jag ska köra långt protokoll med en kombination av Menopur och Gonal-F. Läkaren tvekade och väljer mellan följande:

    150 IE Menopur+150 IE Gonal-F eller

    225 IE Menopur+75 IE Gonal-F

    Förra gången så hade jag långt protokoll och

    225 IE Menopur men på dag 6 lades 75 IE Gonal-F till och det gav resultat. Från först bara 3-4 blåsor till 7 blåsor med 6 ägg vid ÄP. Resultatet blev ett 8-celligt 3-dagars av toppkvalitet (ej gravid) och en Blastocyst som jag har i frysen.

    Jag är 39 år, har bra AMH, FSH och LH. Vore väldigt tacksam för svar med era erfarenheter av kombinationsprotokoll. Skriv gärna doser och reesulat. Även ni som har kombinerat Puregon och Menopur då Puregon väl är samma som Gonal-F men bara annan tillverkare.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Kombinera Menopur och Gonal-F
  • Hontmail

    Jag kan inte hjälpa dig riktigt men det där lät ju jätte intressant! Jag fick starta på 225 ie Menopur som dig och hade 3-4 ägg och fick öka upp till 350 och det gav bara 3ägg. Jag har iof dåligt amh.

  • Ellencassandra

    Jag tog 250 ie gonal f och 150 ie menopur andra ivf försöket och fick ut 20 ägg. Det försöket misslyckades men fick en blastocyst till frysen som gav mig plus :)

    Ivf försök 1 tog jag bara gonal f och fick 6 ägg och inget till frysen. Så för mig gav den kombon både fler å med bättre kvalite! :)

  • Grodan7
    Ellencassandra skrev 2018-04-10 17:32:16 följande:

    Jag tog 250 ie gonal f och 150 ie menopur andra ivf försöket och fick ut 20 ägg. Det försöket misslyckades men fick en blastocyst till frysen som gav mig plus :)

    Ivf försök 1 tog jag bara gonal f och fick 6 ägg och inget till frysen. Så för mig gav den kombon både fler å med bättre kvalite! :)


    Ja just det det var ju en lyckad kombi för dig Ellencassandra :) Allt bra med dig? Vilken vecka är du i nu? Har ni gjort tidigt VUL?
  • Ellencassandra
    Grodan7 skrev 2018-04-10 21:30:14 följande:

    Ja just det det var ju en lyckad kombi för dig Ellencassandra :) Allt bra med dig? Vilken vecka är du i nu? Har ni gjort tidigt VUL?


    Ja :) jo det e bra, inte så mycket symptom. Gick in i vecka 8 idag! VUL blir den 17e april! Så några dagar lvar :p väldigt nervöst. Hoppas det ska se bra ut..

    hur mår du? Önskar dig massa lycka till!!
  • Grodan7

    Ellencassandra: spännande med VUL. Håller tummarna! Det är bra med mig. Sprutstart med Menopur och Gonal-F idag. Den här perioden känns ok men jag hatar ruvarperioden. Lutinus ger ju massa symptom :(

    Någon annan med erfarenhet av kombi Menopur och Gonal-F?

  • authentic

    Jag kommer att prova kombinationen nu snart. Jag ska testa korta protokollet nu vid min sista ivf3 med start på maj-mensen. 

    Mina doser är enligt anvisningarna "startdosen av Menopur är 150 enheter i kombination med Gonal-F 225 enheter. På femte injektionsdagen lägger du till den s k antagonisten (Orgalutran) och du tar sedan alla tre sprutorna samtidigt varje dag tills stimuleringen är klar."

    Hur har det gått för dig Grodan7? 

  • Grodan7
    authentic skrev 2018-05-01 21:40:28 följande:

    Jag kommer att prova kombinationen nu snart. Jag ska testa korta protokollet nu vid min sista ivf3 med start på maj-mensen. 

    Mina doser är enligt anvisningarna "startdosen av Menopur är 150 enheter i kombination med Gonal-F 225 enheter. På femte injektionsdagen lägger du till den s k antagonisten (Orgalutran) och du tar sedan alla tre sprutorna samtidigt varje dag tills stimuleringen är klar."

    Hur har det gått för dig Grodan7? 


    Spännande! Hur har dina första 2 försök sett ut med stimulering, antal ägg och hur utvecklades dom?

    Jag ruvar på 2 st 3-dagars med 8-celler. Fick av den stimuleringen jag hade ut 13 ägg och 12 av de befruktades och utvecklades. 2 st sattes in på dag 3 och en klarade långtidsodling och är numera en Blastocyst i frysen.

    Lycka till nu och uppdatera gärna här hur det går
  • authentic
    Grodan7 skrev 2018-05-01 21:54:30 följande:
    Spännande! Hur har dina första 2 försök sett ut med stimulering, antal ägg och hur utvecklades dom?

    Jag ruvar på 2 st 3-dagars med 8-celler. Fick av den stimuleringen jag hade ut 13 ägg och 12 av de befruktades och utvecklades. 2 st sattes in på dag 3 och en klarade långtidsodling och är numera en Blastocyst i frysen.

    Lycka till nu och uppdatera gärna här hur det går
    Vid vår första IVF så provade vi långa protokollet med menopur och det blev 12 ägg varav 8 mogna och 5 befruktades. Ett till mig och ett till frysen.
    ET visade -
    FET visade + men avslutades i slutet av v.14 med MA.

    Vid vårt andra IVF så provade vi än en gång det långa protokollet med Gonal-F och det blev 10 ägg varav 7 mogna och 4 befruktades. Ett till mig och ett till frysen.
    ET visade -
    FET visade + men avslutades i v.7 och räknas därmed som en kemisk graviditet

    Vid vårt tredje IVF så provade vi långa protokollet med en hög dos menopur och det blev 17 ägg ut varav endast 8 mogna och 5 befruktades. Alla odlades vidare till blastocyster men inget delades ok så det blev ingen ET. Detta försök räknas därför inte och vi får ett nytt landstingsfinansierat försök som ska börja om någon vecka kanske.

    Håller nu tummarna för att blandningen av menopur och GonalF ska göra susen men är lite nervös för att testa det korta protokollet.
    Var på apoteket igår för att hämta ut allting och jösses vad mycket sprutor och förpackningar det kändes som.

    Hoppas allting känns bra med ruvningen för dig!
  • vinterbebis12
    Grodan7 skrev 2018-04-10 16:45:33 följande:

    Dags för IVF 3 där jag ska köra långt protokoll med en kombination av Menopur och Gonal-F. Läkaren tvekade och väljer mellan följande:

    150 IE Menopur+150 IE Gonal-F eller

    225 IE Menopur+75 IE Gonal-F

    Förra gången så hade jag långt protokoll och

    225 IE Menopur men på dag 6 lades 75 IE Gonal-F till och det gav resultat. Från först bara 3-4 blåsor till 7 blåsor med 6 ägg vid ÄP. Resultatet blev ett 8-celligt 3-dagars av toppkvalitet (ej gravid) och en Blastocyst som jag har i frysen.

    Jag är 39 år, har bra AMH, FSH och LH. Vore väldigt tacksam för svar med era erfarenheter av kombinationsprotokoll. Skriv gärna doser och reesulat. Även ni som har kombinerat Puregon och Menopur då Puregon väl är samma som Gonal-F men bara annan tillverkare.

    Tack på förhand!


    Intressant med kombinationen, ska fråga min läkare om det inför nästa stimulering. Hur kom det sig att ni fick sätta in två embryon? Jag både vill och inte vill det inför nästa försök. Hur har det gått för dig med testerna? Håller tummarna!
  • Grodan7
    vinterbebis12 skrev 2018-05-13 22:00:12 följande:

    Intressant med kombinationen, ska fråga min läkare om det inför nästa stimulering. Hur kom det sig att ni fick sätta in två embryon? Jag både vill och inte vill det inför nästa försök. Hur har det gått för dig med testerna? Håller tummarna!


    Oj såg nu att jag helt missade att svara dig. Det har gått bra för jag är gravid i vecka 10 nu. Jag fick välja på att sätta in ett eller två pga ålder (närmare 40) och att det var tredje försöket. Sen är dom lite mer liberala med en hel del saker i Danmark också (gått på privatklinik där). Hur har det gått för dig?
Svar på tråden Kombinera Menopur och Gonal-F