• zingo

    Oöppnade gamla dryckesflaskor

    Röjer i mitt föräldrahem. Min mamma samlade på alkoholbaserade drycker som hon köpte utomlands (ofta Italien). Hon drack aldrig en droppe själv men tyckte flaskorna var fina. Så de har stått oöppnade i ett skåp i 30-45 år. Här finns likörer (Bols tex), Lapponia, Ballantines, Amaretto di Saronno, Campari och mycket annat.

    Har ingen aning om hållbarhet eller om det kanske till och med finns samlarvärde. Någon som vet?

  • Svar på tråden Oöppnade gamla dryckesflaskor
  • klyban
    zingo skrev 2018-04-11 16:13:29 följande:
    Röjer i mitt föräldrahem. Min mamma samlade på alkoholbaserade drycker som hon köpte utomlands (ofta Italien). Hon drack aldrig en droppe själv men tyckte flaskorna var fina. Så de har stått oöppnade i ett skåp i 30-45 år. Här finns likörer (Bols tex), Lapponia, Ballantines, Amaretto di Saronno, Campari och mycket annat.

    Har ingen aning om hållbarhet eller om det kanske till och med finns samlarvärde. Någon som vet?

    De flesta är antagligen som de ska smaka.
    Problem med lätta viner och annat som ska konsumerats relativt snabbt efter tillverkning, de kan smaka så där.
    Men de du räknar upp har en hel del socker, och bör klara sig bra.


     


    Värde på dessa som du räknat upp är inget, du måste ha något mer speciellt då(dock inget av det du räknade upp).
    Samma som en del tror småflaskor ska generera massa pengar, men de är inte värda mer än alkoholen.
    Även om det är massa fina whiskeys och annat.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Oöppnade gamla dryckesflaskor