• Wonder woman

    Ekonomi till barn?

    Hej alla på FamiljeLiv,

    Är tillsammans med den mest fantastiska pojkvännen sedan två och ett halvt år tillbaka och vi är båda runt 30 så det börjar bli dags att skaffa barn. Vi är överens om att vi vill ha barn och när det skulle kunna hända. Min pojkvän har sedan vi träffades aldrig haft ett fast jobb. Då när vi träffades hade han precis sagt upp sig och gick arbetslös en längre tid medan vi dejtade. Efter ett halvår hittade han några enstaka jobb, men aldrig något som han tyckte om. Vi flyttade tillsammans efter ett halvår. Samtidigt sökte han och kom in på journalist-utbildningen samma år. Han började och läste i lite mer än ett år, men slutade plötsligt en dag att gå till utbildningen. Det gick några månader och så som av en slump hittade han ett jobb. Chefen verkade lite konstig, men det var ett bra betalt jobb och han kunde börja med en gång. Nu efter tre månader i jobbet har det visat sig att chefen skäller ut sina anställda och bland annat skyller företagets förluster på min pojkvän - som naturligtvis inte är skyldig. Min pojkvän vill såklart sluta jobba igen. Mitt dilemma är helt enkelt att jag ju gärna vill ha barn snart och börjar bli orolig för att jag ska stå själv med ekonomin när han plötsligt säger upp sig igen, så vad gör jag? Tacksam för alla råd!

  • Svar på tråden Ekonomi till barn?
  • legomum

    Vad är det som gör att han inte klarar av att behålla ett arbete? Eller energin till att studera?

    Försök lösa den gåtan så kan det bli bättre.

    (I mina ögon låter det som add kika om det kan stämma överens på din sambo)

    Finner ni problemet kan ni hitta en lösning.

  • Wonder woman

    Hans bror dog för cirka 4 år sedan (26 år gammal) och det är min bästa gissning på vad som händer. Själv kan han inte förklara varför han inte har någon ork. Hur löser man något sådant? Har redan föreslagit terapi ett många gånger, men det vägrar han... 

Svar på tråden Ekonomi till barn?