• Oliwia92

    PCO behöver man vänta 1 år ?

    Någon annan som har PCO som behövde vänta ett år innan hjälp med ägglossningsstimulering? Har läst på 1177s hemsida att man borde få hjälp direkt med att bli gravid om man har PCO och inte vänta ett år som alla andra. Ändå kommer jag få göra det. Jag har ingen ägglossning så förstår inte vad man ska gå och vänta på i ett år ?

  • Svar på tråden PCO behöver man vänta 1 år ?
  • Hermioney

    Om du säger att du inte har äl får du vänta ett år.

    Om de har konstaterat att du inte har äl får du hjälp tidigare.

    I Svensk Sjukvård får man ingenting utan bevis.

  • elyse

    Byt gynekolog. Nej, om man har ett konstaterat problem ska man inte behöva vänta i ett år på behandling.

  • Oliwia92

    Därför ska jag ta ägglossningstest en gång i veckan fram tills augusti för att verkligen bevisa att jag inte har det. Har dessutom nästan aldrig menstruation, maximalt 2-3 gg per år

  • Hermioney
    ny182 skrev 2018-04-23 19:37:38 följande:

    Jag gick till en privat klinik och fick hjälp direkt


    Hur mycket fick du betala och vad gjorde de?
  • Hermioney
    Oliwia92 skrev 2018-04-14 09:40:42 följande:

    Därför ska jag ta ägglossningstest en gång i veckan fram tills augusti för att verkligen bevisa att jag inte har det. Har dessutom nästan aldrig menstruation, maximalt 2-3 gg per år


    Då har du bara ägglossning 2-3 gånger per år. Det vlir mpnga stickor att köpa. Det är inte säkert att de tror dig ändå eftersom ältester inte brukar funka på kvinnor med PCO.

    Om du är född 92 är du fortfarande väldigt ung eftersom du har PCO. När du närmar dig 30 kommer nog äl och mens igång mer ska du se. Våra ägg mognar senare men i gengäld är vi fertila högre upp i åldrarna. Alltså: det både börjar och slutar senare i livet
Svar på tråden PCO behöver man vänta 1 år ?