• jason99

    Johannesört, Hypermin o Neurokan dosering för oro/ångest -erfarenhet?

    Har haft mycket omkring mig på jobbet ett tag och efter några ganska tuffa händelser som sätter en stor press på mig under dec-jan har jag fått väldig oro/ångest o tänker sk katastroftankar om framtiden. Vaknar 1-2ggr/natt o tänker på allt runt mig utan att komma fram till något. Kan ibland, mest på morgonen, må illa och har som regel svårt att äta frukost och hoppar ganska ofta över även lunchen. Har aldrig tidigare känt mig så här.

    Vill inte gärna använda SSRI om jag kan fixa det pp annat sätt o sökte därför för några veckor på nätet efter vad andra använt sig av och Johannesört var något som kom upp, och ett naturläkemedel Neurokan men det var i gamla forumtrådar och den fiinns inte att köpa längre. Hittade ist Hypermin men som bara har 66mg extrakt Johannesörr jämfört med Neurokan 300mg. Doseringen för Neurokan ska ha varit 2tbl/dag och Hypermin 3tbl men det blir ändå fanska stor skillnad. Jag har använt Hypermin ca veckor och tycker det hjälpt mig genom att det jobbiga inte varit lite "farligt" i tankarna och inte lika intensivt. Känner mig dock fortfarande ganska spänd i kroppen och skulle, om möjligt, vilja ha mer effekt. Rek.dos är som sagt 3tbl/dag men jag har tagit 4 men det blir ändå ganska svagt jänfört med Neurokan som alla skrivit så positivt om. Funderar därför på att öka på lite mer.

    Är det nån annan här som har erfarenhet av Johannesört/Hypermin och hur stor dos tog du?

  • Svar på tråden Johannesört, Hypermin o Neurokan dosering för oro/ångest -erfarenhet?
  • Anonym (Johanna)

    Jag åt neurokan när jag separerade och tyckte att det hjälpte massor. När jag började åta jag 3 gånger per dag, minskade till två och när jag började må bättre glömde jag bort att äta den igen. Den trappade liksom av sig själv.

    Hypermin är som du säger mycket svagare. Jag tror att man kan öka dosen en bit, till i alla fall två hypermin per gång.

  • jason99
    Anonym (Johanna) skrev 2018-04-13 22:33:24 följande:

    Jag åt neurokan när jag separerade och tyckte att det hjälpte massor. När jag började åta jag 3 gånger per dag, minskade till två och när jag började må bättre glömde jag bort att äta den igen. Den trappade liksom av sig själv.

    Hypermin är som du säger mycket svagare. Jag tror att man kan öka dosen en bit, till i alla fall två hypermin per gång.


    Jo, jag tänker nog öka upp och ta 2tbl 3ggr om dagen och kanske någon ytterligare så man kommer upp i ca 460mg per dag iaf, eftersom Neurokan rekdos var 2x300mg per dag så jämfört med den ligger jag ju ändå lågt även om jag drar över rekdos för Hypermin med drygt det dubbla.

    Nån som använt just Hypermin, och hur doserar/doserade du?
Svar på tråden Johannesört, Hypermin o Neurokan dosering för oro/ångest -erfarenhet?