• MasterNinja

    Separera.. Mamman vill flytta till mormor och morfar!

    Hej!

    Jag och sambon ska dela på oss och vi har 2 barn

    Jag ska flytta till lägenhet och sambo till en annan lägenhet var tanken

    Men nu börjar hon prata om stt flytta hem igen till sina föräldrar vilket skulle

    Innebära att barnen bor hos mormor o morfar vsrannan vecka.

    Jag tycker inte det är en bra lösning alls och jag vill inte att mina barn ska bo där.

    De har en helt annan syn på barnuppfostran och jag anser att de har en tendens att ta över och bete sig som mamma och pappa till barnen istället.. Jag trivs inte alls med tanken på att de ska bo hos dem varannsn vecks.. Har man någon bestämmanderätt om var barnen ska bo?? Borde man inte vara tvungna att vara överens? Kan jag göra nåt för att hindra detta om det skulle bli så?? Vill verkligen INTE att de ska bo där!!

  • Svar på tråden Separera.. Mamman vill flytta till mormor och morfar!
  • Kusin Krakel

    Man kan ju alltid stämma om umgänge och boende och så får rätten ta ställning till om v/v boende är det bästa för era barn. Men om du också vill ha v/v kan du ju inte bestämma vart exet bosätter sig så länge avståndet möjliggör v/v. Så det du kan göra är alltså att stämma om att barnet ska bo heltid hos dig.

    Hur mycket barnen umgås med sina morföräldrar kan du däremot inte göra mycket åt.

  • Tow2Mater

    Mormor och morfar uppfostrade ju den du valde som mamma till dina barn, så helt fel kan de väl inte ha uppfostrat...?

  • äldreochklokare

    Tycker du ska kontakta en jurist och diskutera olika valmöjligheter. Är du tex beredd att barnen bor hos dig på heltid tills mamman ordnat ett eget boende? Är du beredd gå till rätten och säga att du inte anser mormor/morfar vara bra  osv? 

Svar på tråden Separera.. Mamman vill flytta till mormor och morfar!