• Regnkappa

    BIM runt 28/4 fler som vill vänta tillsammans?

    Hej!

    Jag gillar lite mindre BIM-trådar, någon mer med BIM i månadsskiftet som vill följas åt i väntan?

    Vi har försökt med syskon till vår dotter som blev till lätt som en plätt i över 1 år nu. Galenskapen växer för varje månad som jag måste vänta in mensen. Fler testnarkomaner eller symtomfreak där ute?

  • Svar på tråden BIM runt 28/4 fler som vill vänta tillsammans?
  • Regnkappa
    saijda skrev 2018-04-16 18:54:18 följande:

    Hej, hoppar gärna in här. Jag är 24 och min är 23 år gamla. Vi har försökt sedan mitten på augusti 2017 (slutade med mini piller då, men mensen kom först tillbaka i slutet av september). Fick vårt första pluss den 27/12-17 men fick missfall 11/1-18.

    Är nu på andra försöket sedan missfall 11 januari 2018. Kör på temp-metoden så vet inte än när ÄL var 12 april om man går efter tempen. Och då är BIM 24 april. Mina symtom är att brösten börjar ömma och få spindelnät, höfterna/ländryggen gör ont och extrem trötthet (redan?!)

    Vi hoppas verkligen på ett pluss igen och att det lilla fröet vill stanna kvar i såna fall <3

    Gröna är förra cykeln där mensen dök upp och den lila är nuvarande cykeln. Tempökningen efter ÄL (lila cykeln) är nästintill exakt likadan som det var förra gången jag plussade. Får se om den stiger mer dessa dagar, 8 dagar kvar tills BIM.


    Jag beklagar missfallet! Även vi fick ett tidigt missfall i oktober, cykeln rubbade lite och har inte fått plus sen dess..

    Din kurva och dina symtom låter ju hoppfulla! Är du ståndaktig och väntar till BIM eller som jag och testar så fort det bara kan gå?
  • Regnkappa
    saijda skrev 2018-04-16 19:29:36 följande:

    Tack! Och beklagar ditt missfall med <3 det är samma här med att cykeln rubbades efter, tredje försöket för oss sedan missfallet :/

    Jag hoppas att det är ett frö där inne <3 tempen känns säkert, symtom är jag osäker på :0

    Förra gången så kunde jag hålla mig till BIM+3 men det var bara på grund av att månaden innan så var min mens en vecka sen och det var falskt alarm :( men denna gången vet jag inte ens om jag kommer kunna vänta tills BIM dagen ens har sån grov barnlängtan <3

    Kommer du kunna hålla dig?


    Jag kan inte hålla mig en sekund längre än än +10 haha
  • Regnkappa
    Milian03 skrev 2018-04-16 21:49:26 följande:

    Hej! Jag har bim 29/4 så är bara på äl+1. Kommer testa 25/4 så spännande att se om rosenrot gjorde nån nytta :)


    Kul, jag ska testa 24/4 om jag ens kan hålla mig till dess...

    Vad ska rosenrot göra? Har läst att många tar det men inte vilken effekt den har.
  • Regnkappa
    saijda skrev 2018-04-17 06:41:51 följande:

    Får se hur länge jag kan hålla mig, kanske testar mig tidigare ändå, en app säger en ÄL och den andra säger en helt annan men vi fick till det i alla fall tre gånger trots mitt skiftarbete och att mannen var iväg :0

    Tidigast 22 april tänkte jag testa mig, då är jag på som minst ÄL+10 men som mest på BIM dagen. Snurrigt detta :(


    Snyggt jobbat med försöken, inte lätt alltid att få in sex på schema! Vi fick också till det bra denna månad så jag har stort hopp. Min kille har bra magkänsla säger han och tror att det händer nu haha.
  • Regnkappa
    saijda skrev 2018-04-20 08:22:01 följande:

    Godmorgon, imorse så kändes brösten lite mindre spända, men det fortsätter att dra i ljumskarna och strålar ner mot benet, illamående, öm i höfterna/ländryggen samt brännande känsla/molvärk till och från i magen. Dock så sjönk tempen idag till 36.7 grader. I för sig så var jag dum och tog aldrig den när jag vaknade vid 4:30 utan nu strax efter 6 :(

    Dessutom så säger WomanLog att jag hade ÄL den 11/4 och BIM 23/4 medan fertility friend säger ÄL den 12/4 och BIM 25/4. Vet inte vilken jag ska utgå ifrån :(


    Milian03 skrev 2018-04-20 11:54:38 följande:

    Äl+5 och nu molar det som fan i magen och bröstvårtorna kan jag knappt röra. Men tror det är för tidigt för att det skulle vara pga en graviditet.


    Dollan89 skrev 2018-04-20 12:13:43 följande:

    Att tillägga: på morgonen/kvällen "drar"det i båda blygdbenen, sticker till. Någon med erfarenhet av detta? Sedan givetvis har jag haft molvärk sedan ÄL. Inga ömma bröst ännu dock. 



    Hej på er! Många spännande symtom, alla låter lovande!

    Själv är jag expert på att vara skengravid och har alltid superont i brösten mellan äl och BIM, både när jag varit gravid och inte. Denna månad har jag inte alls ont i brösten, lite lite i bröstvårtorna men det kan lika gärna vara för att jag klämmer på dem så fort jag tror att ingen ser haha.
    Om jag känner efter riktigt noga så har jag lite lite molvärk i tjejmagen men kan ju vara en fis på tvären. 
    Eftersom jag inte har symtom så ger jag lite upp i förtid, även om jag bara är på äl + 6 idag och det är väl helt rimligt att inte känna av något då?

    Aaaah vad denna tid är påfrestande! MEN härligt väder och pirriga vårkänslor, alltid något.
  • Regnkappa
    Dollan89 skrev 2018-04-20 13:37:19 följande:

    Hur tidigt har ni provat med gravtest? om ni gjort det innan 

    För tok för tidigt att prova nu då jag har 9 dagar till bim, men man är så nyfiken.


    Jag har alltid plussat på äl+10 alltså bim -4. Kommer nog att testa på söndag bim -6...
  • Regnkappa
    Dollan89 skrev 2018-04-20 13:45:04 följande:

    Oj så tididgt? tog du morgonurin då? :)


    Ja det har varit med morgonurin. Och mycket svagt kan jag tillägga.
  • Regnkappa
    JenniB skrev 2018-04-20 13:43:48 följande:

    Vad kul att du lyckats plussa så pass tidigt! Jag gjorde ett test 8 dagar efter sexet och då visade det neg.. däremot testade jag inte på morgonen. Tror dessutom att det var för tidigt för mig att testa då, men man är ju så nyfiken!! 


    Jag tror att det behöver vara morgonurinen när man är så tidigt ute. Vet du om du har haft äl nu efter att du slutade med piller?
  • Regnkappa
    Dollan89 skrev 2018-04-20 13:35:15 följande:

    Ibland känns det som om man känner efter för mycket. Men man får leva på hoppet ibland också :) känner också av molvärk i magen.

    Jag kan minnas för 6 år sedan när jag va gravid med dottern då var jag super yr som nu. Dock inte innan bim minns jag plussade typ två veckor efter mens. 

    Aja man får ta dag för dag :) 


    Ja det är ju roligare att ta ut glädjen i förskott men jag tror att jag liksom förbereder mig på minus genom att ge upp i förtid. Jag tänker också på att för 4 år sen när jsg blev gravid så var jag extra törstig och hade hjärtklappning. Dock kan det ha varit efter bim...
Svar på tråden BIM runt 28/4 fler som vill vänta tillsammans?