• Svar på tråden Tre.se eller Telenor.se?
  • Mom2be262

    Beror på vad du vill ha,men jag har varit kund hos båda. Hatade telenor, de är dyra, skickar ofta felaktiga fakturor så man fick ständigt kontakta de själv för att det skulle bli rätt. Ingen Kundvård trots att man varit kund i över 5-6 År... massa störningar med internetuppkopplingen

    Tre är ok, inte bäst men absolut inte sämst och MYCKET bättre än telenor. Lyckades dessutom Få ut en ny telefon + abonnemang med samma surf men till halva priset (för båda delar). Inget strul med fakturor och inga driftstörningar/störningar på internet

  • Evert09

    Oj tänkte välja Telenor då det är billigast har COMVIQ nu och täckningen är dålig måste hela tiden surfa 3 nät..

    Tänkte 20g och Samsung 9+ på 539 kr låter okej?

    Vet ej?

    Hur e det Telia? Ser så dyrt ut?

  • Mom2be262
    Evert09 skrev 2018-04-18 09:52:11 följande:

    Oj tänkte välja Telenor då det är billigast har COMVIQ nu och täckningen är dålig måste hela tiden surfa 3 nät..

    Tänkte 20g och Samsung 9+ på 539 kr låter okej?

    Vet ej?

    Hur e det Telia? Ser så dyrt ut?


    Ingen erfarenhet av Telia men har också hört att många tycker de är dyra! Telefonen du kollat på låter ok i pris tycker jag när den är såpass ny, men skulle även råda dig att jämföra priserna och sedan även operatörerna via typ Google eller liknande, så kanske du får en annan uppfattning! Kom ihåg att jämföra bindningstiden också. Om du tycker faktura/administrationsavgifter är viktigt så jämför även de!

    Hos 3 TX har jag ingen bindningstid men 1 månad uppsägningstid :) lycka till!
  • Evert09

    Är det svårt att bli av med 24 månaders abomnang på Telenor? Är dem knepiga när det är slut?

  • Mom2be262
    Evert09 skrev 2018-04-18 10:24:30 följande:

    Är det svårt att bli av med 24 månaders abomnang på Telenor? Är dem knepiga när det är slut?


    Nej, inte som jag upplevde det :)

    De försökte aldrig få mig att stanna över huvud taget, bara sa ?ok, tack och hejdå ha det bra? typ haha.

    Fick en slutfaktura på allt så löste det sig!
  • MajaMaria79

    Enligt min erfarenhet är tre förskräckliga, okunniga och dyra. Telenor däremot tar hand om mig som kund och väldigt enkla att ha att göra med

  • Evert09
    Evert09 skrev 2018-04-18 09:52:11 följande:

    Oj tänkte välja Telenor då det är billigast har COMVIQ nu och täckningen är dålig måste hela tiden surfa 3 nät..

    Tänkte 20g och Samsung 9+ på 539 kr låter okej?

    ////Det fanns ju inte ens...det var om man redan var kund sa dem i telefonen? Och i butiken visste dem inte...väldigt mysko..

    Vet ej?

    Hur e det Telia? Ser så dyrt ut?


  • Anonym (Kund)
    Evert09 skrev 2018-04-18 09:28:28 följande:

    Vilket är bäst och vilket sämst?


    Vad menar du med .se ?

    När det gäller täckning så har 3 ingen alls. Två år satt jag fast med skiten som inte gick att använda.Samma för min sambo och min ena kompis som också fastnat i skiten.

    Telenor hade normal täckning men med vissa fläckar där det var helt utan täckning.

    Comviq har kag aldrig upplevt sakna täckning.Men jag har aldrig varit i fjällen
  • Anonym (12345)
    Evert09 skrev 2018-04-18 15:16:40 följande:

    Tele 2? Hur bra är det?


    Tele2 och comviq är samma nät.
    Comviq är dotterbolag till Tele2.
  • Anonym (:-D)

    Båda hemsidorna fungerar bra. Men tyvärr så tror jag inte någon av se är till salu då de tillhör stora företag.

    Men du kanske kan komma på ett annat namn till din hemsida? Evert09.se kanske kam vara något?

  • aerial

    Har varit kund hos 3 sedan de startade, alltså ganska många år, och har alltid varit nöjd. Har innan dess varit kund hos Telia och Telenor (eller Vodafone hette det nog då?) men kommer inte ihåg hur jag tyckte det var. Har bättre täckning i vår stuga i skogen än vad min man som har Telia har.

  • Anonym (TreNor)
    Anonym (Kund) skrev 2018-04-19 16:15:55 följande:
    Vad menar du med .se ?

    När det gäller täckning så har 3 ingen alls. Två år satt jag fast med skiten som inte gick att använda.Samma för min sambo och min ena kompis som också fastnat i skiten.

    Telenor hade normal täckning men med vissa fläckar där det var helt utan täckning.

    Comviq har kag aldrig upplevt sakna täckning.Men jag har aldrig varit i fjällen
    Måste ju bero på var man bor? Jag har 3 och har alltid jättebra täckning, aldrig några problem. Min sambo har telenor och han har man tur om man kan nå på vissa ställen.
  • Anonym (12345)

    Det händer att Tre har täckning där andra operatörer har dålig täckning dock har dom inte samma utbyggnad från gävle och uppåt som andra operatörer och det syns på täckningskartan.

Svar på tråden Tre.se eller Telenor.se?