• TIGERN92

    Min kusin rymmer från skatten

    Hej det är nämligen så att jag är orolig över min kusin som är väldigt antisocial av sig, han skiter i regler och lagar. Han har en enskild firma och driver en e handel. Han har sålt några varor. Men vill inte redovisa till skatten. Skatteverket vet inte att att han har en hemsida och har börjat sälja. Jobbar han svart och hur kan skatteverket upptäcka honom? kunderna betalar via kort som går direkt till hans bankkonto och han skickar kvitto till kunderna men han ger inte kvitto till sin revisor.

    Kan skatteverket kolla upp hans bankkonto eller något? Jag vill verkligen inte att han åker dit. Tips? 

  • Svar på tråden Min kusin rymmer från skatten
  • Kjell2
    TIGERN92 skrev 2018-04-19 19:22:36 följande:

    Hej det är nämligen så att jag är orolig över min kusin som är väldigt antisocial av sig, han skiter i regler och lagar. Han har en enskild firma och driver en e handel. Han har sålt några varor. Men vill inte redovisa till skatten. Skatteverket vet inte att att han har en hemsida och har börjat sälja. Jobbar han svart och hur kan skatteverket upptäcka honom? kunderna betalar via kort som går direkt till hans bankkonto och han skickar kvitto till kunderna men han ger inte kvitto till sin revisor.

    Kan skatteverket kolla upp hans bankkonto eller något? Jag vill verkligen inte att han åker dit. Tips? 


    Ja, skatteverket kan kolla upp kontot.

    Tips: Följ bokförings och skattelagarna. Dvs, sluta skattefuska.
  • Jamesdio

    Hm, har du inte fullt upp med att hålla koll på vilka lagar och regler som gäller för dig själv, med tanke på din tråd om sjukpenning och csn?

  • Aniiee
    TIGERN92 skrev 2018-04-19 19:22:36 följande:

    Hej det är nämligen så att jag är orolig över min kusin som är väldigt antisocial av sig, han skiter i regler och lagar. Han har en enskild firma och driver en e handel. Han har sålt några varor. Men vill inte redovisa till skatten. Skatteverket vet inte att att han har en hemsida och har börjat sälja. Jobbar han svart och hur kan skatteverket upptäcka honom? kunderna betalar via kort som går direkt till hans bankkonto och han skickar kvitto till kunderna men han ger inte kvitto till sin revisor.

    Kan skatteverket kolla upp hans bankkonto eller något? Jag vill verkligen inte att han åker dit. Tips? 


    Är du säker på att det är kusinen som har detta... eh... problem?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Min kusin rymmer från skatten