• Anonym (Ida)

    venlafaxin, trött och går upp i vikt någon annan?

    Hej
    jag började äta venlafaxin för ca 3-4 mån sedan, har gått upp 4 kg utan någon helst anledning har inte börjat äta mer eller något annat, utan snarare tvärtom mindre aptit.
    Rädd att det ska fortsätta...

    Är det någon annan som känner igen sig trodde det var tvärtom att man snarare går ner såfall om nått ens händer...

    Sen är jag extremt trött av dem som fort inte försvunnit..

    Jag har sen jag började gå upp även tagit träning på större allvar och undvikit massa sötsaker.. så förstår inte alls varför något inte händer

  • Svar på tråden venlafaxin, trött och går upp i vikt någon annan?
  • Zinken

    Det är inte helt ovanliga biverkningar av Venlafaxin, om det fortsätter eller om du vill redan nu så be din doktor skriva ut en annan sorts medicin. Alla reagerar olika och ibland går biverkningarna över men ibland måste man testa olika sorter för att hitta rätt medicin till just dig.

    För mig funkar Venlafaxin utan biverkningar men den första sorten jag fick gav mig hemska biverkningar.

  • Anonym (Venlafaxin)
    Anonym (Ida) skrev 2018-04-21 10:03:10 följande:

    Hej
    jag började äta venlafaxin för ca 3-4 mån sedan, har gått upp 4 kg utan någon helst anledning har inte börjat äta mer eller något annat, utan snarare tvärtom mindre aptit.
    Rädd att det ska fortsätta...

    Är det någon annan som känner igen sig trodde det var tvärtom att man snarare går ner såfall om nått ens händer...

    Sen är jag extremt trött av dem som fort inte försvunnit..

    Jag har sen jag började gå upp även tagit träning på större allvar och undvikit massa sötsaker.. så förstår inte alls varför något inte händer


    Hej!

    Jag tar Venlafaxin sedan fem månader tillbaka och känner igen det du skriver.

    Skicka gärna PM om du vill byta erfarenheter av medicinen!
Svar på tråden venlafaxin, trött och går upp i vikt någon annan?