• Anonym (Förvirrad)

    Vad ska jag göra med mitt liv?

    Hej alla. Det är så här att jag har varit deppig under några års tid och nu efter några år så blev jag övertalad av läkarna att ta antidepressiva vilket har gjort att jag mår något bättre men inte helt bra.

    Anledningen till att jag mår dåligt är att jag bland annat varit singel hela livet och tjejer finner inget intresse hos mig alls. Då försökte jag fokusera på något annat i livet och satsade på politiken och där har jag varit aktiv i mitt parti i ungefär fem år nu men nu sprack min dröm heller då jag inte fick hamna på kommunfullmäktige listan och det är vad jag kämpat för i flera år nu.

    Nu har jag tappat motivationen till allt igen då jag inte verkar duga till något så jag vet inte vad jag ska göra med livet. Jag har lust att hoppa från en bro eller något. Jag finner ingenting roligt i livet just nu.

    Vad ska jag göra? :(

  • Svar på tråden Vad ska jag göra med mitt liv?
  • Anonym (Lillajag)

    Hej. Vet hur det känns att må jätte dåligt ett bra tips jag har är att kolla på roliga program eller lyssna på glad musik eller umgås med familjen göra sånt som gör dig glad för stunden tänk inte så mycket frammåt tänk bara på den stund som e här å nu. När ja är lessen brukar det hjälpa mig att lyssna på glad musik ellee se favorit program på tv roliga serier. Det behöver inte vara mera än så kanske behöver du bara en liten paus från allt annat du kämpar för njut av våren gå ut å gå promenader eller bara sätt dig på en parkbänk å njut av solens strålar. Man behöver inte bli nått viktigt här i livet man kan ha en bra vardag ändå av dom lilla små sakerna. Känn av om du behöver en paus från ditt liv med politiken osv bara njut lite av våren å sommarn iställer vet det kan vara svårt å se glädjeämnen när man e deppih å nere men ge inte upp livet blir bättre med åren. *Styrkekram* från en som vet hur svårt allt kan vara men livet blir bättre.

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lillajag) skrev 2018-04-21 17:57:15 följande:

    Hej. Vet hur det känns att må jätte dåligt ett bra tips jag har är att kolla på roliga program eller lyssna på glad musik eller umgås med familjen göra sånt som gör dig glad för stunden tänk inte så mycket frammåt tänk bara på den stund som e här å nu.

    Man behöver inte bli nått viktigt här i livet man kan ha en bra vardag ändå av dom lilla små sakerna. Känn av om du behöver en paus från ditt liv med politiken osv bara njut lite av våren å sommarn iställer vet det kan vara svårt å se glädjeämnen när man e deppih å nere men ge inte upp livet blir bättre med åren. *Styrkekram* från en som vet hur svårt allt kan vara men livet blir bättre.


    Ja man får ju försöka hitta det lilla trevliga i livet som finns. Men ibland känns det tufft. Jag vill ha en mening med livet.
  • Anonym (Byt parti)

    Om ditt parti inte uppskattar ditt arbete så kanske det finns något parti med liknande åsikter som kanske värderar dig högre

  • Anonym (?)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-04-21 16:57:33 följande:

    Hej alla. Det är så här att jag har varit deppig under några års tid och nu efter några år så blev jag övertalad av läkarna att ta antidepressiva vilket har gjort att jag mår något bättre men inte helt bra.

    Anledningen till att jag mår dåligt är att jag bland annat varit singel hela livet och tjejer finner inget intresse hos mig alls. Då försökte jag fokusera på något annat i livet och satsade på politiken och där har jag varit aktiv i mitt parti i ungefär fem år nu men nu sprack min dröm heller då jag inte fick hamna på kommunfullmäktige listan och det är vad jag kämpat för i flera år nu.

    Nu har jag tappat motivationen till allt igen då jag inte verkar duga till något så jag vet inte vad jag ska göra med livet. Jag har lust att hoppa från en bro eller något. Jag finner ingenting roligt i livet just nu.

    Vad ska jag göra? :(


    Men att inte komma på kommunlistan, hur kan det förstöra hela ditt liv? Det kommer fler val och du om någon bör veta att det inte alltid går så fort inom politiken? Om du verkligen brinner för detta så skulle jag köpa på ett tag till, om inte någon rakt ut sagt åt dig att du är dålig på arbetet du gör där. 
  • Anonym (??)

    Finns det inget annat som intresserar dig? Som odla grönsaker, spela ett instrument, gå på danskurs etc etc. 

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Byt parti) skrev 2018-04-24 08:21:55 följande:

    Om ditt parti inte uppskattar ditt arbete så kanske det finns något parti med liknande åsikter som kanske värderar dig högre


    Anonym (?) skrev 2018-04-24 08:35:56 följande:
    Men att inte komma på kommunlistan, hur kan det förstöra hela ditt liv? Det kommer fler val och du om någon bör veta att det inte alltid går så fort inom politiken? Om du verkligen brinner för detta så skulle jag köpa på ett tag till, om inte någon rakt ut sagt åt dig att du är dålig på arbetet du gör där. 
    Men nu har jag ändå skapat en identitet där. Jag har varit med på det mesta. Jag hade inga förväntningar på att jag skulle komma in i fullmäktige men när människor som bara varit med i några månader för vara med och inte jag då blir jag jäkla besviken. Och det tänker jag faktiskt vara öppen med.

    Jag har förövrigt blivit lovad att sitta i en nämnd men jag är ändå besviken.
    Anonym (??) skrev 2018-04-24 11:44:09 följande:

    Finns det inget annat som intresserar dig? Som odla grönsaker, spela ett instrument, gå på danskurs etc etc. 


    Inte riktigt faktiskt. Jag satt för några år sedan och funderade på var jag brann för och det var politiken.


  • sebbe420

    Det som kännetecknar en mästare är inte hur bra det går för dom i medvind. Utan hur dom handskas med och kommer tillbaka från ett nederlag. Nu har du haft ett stort nederlag, du hamnade inte på kommunfullmäktige. Nu har du ett viktigt val i hur du ska handskas med det nederlaget! Kommer du låta det sänka dig helt och ge upp, eller kommer du slicka dina sår, ta nya tag och satsa på att bli ännu bättre på det du gör? Och komma in på listan nästa gång istället?

  • Anonym (Been there too)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-04-21 16:57:33 följande:

    Hej alla. Det är så här att jag har varit deppig under några års tid och nu efter några år så blev jag övertalad av läkarna att ta antidepressiva vilket har gjort att jag mår något bättre men inte helt bra.

    Anledningen till att jag mår dåligt är att jag bland annat varit singel hela livet och tjejer finner inget intresse hos mig alls. Då försökte jag fokusera på något annat i livet och satsade på politiken och där har jag varit aktiv i mitt parti i ungefär fem år nu men nu sprack min dröm heller då jag inte fick hamna på kommunfullmäktige listan och det är vad jag kämpat för i flera år nu.

    Nu har jag tappat motivationen till allt igen då jag inte verkar duga till något så jag vet inte vad jag ska göra med livet. Jag har lust att hoppa från en bro eller något. Jag finner ingenting roligt i livet just nu.

    Vad ska jag göra? :(


    Hej TS,

    Hur gammal är du? Gör du något på dagarna?

    Jag känner igen mig i det du skriver. Tar också antidepressiva, och även mina drömmar har gått i kras (och jag är singel)..för att nämna några.

    Har inte så mycket råd annat än att ta en dag i taget och räkna upp allt som du är tacksam för. Jag hoppas det ordnar sig för dig. Alla råd folk ger är egentligen temporära, det långsiktiga är att finna ett ljus i livet och hanka sig fast i det (vad det än innebär för dig). Det långsiktiga är att hitta en mening, hur liten den än må vara och att vara sin egen bästa vän.

    Ta hand om dig och kram
  • Anonym (Förvirrad)
    sebbe420 skrev 2018-04-24 21:21:28 följande:

    Det som kännetecknar en mästare är inte hur bra det går för dom i medvind. Utan hur dom handskas med och kommer tillbaka från ett nederlag. Nu har du haft ett stort nederlag, du hamnade inte på kommunfullmäktige. Nu har du ett viktigt val i hur du ska handskas med det nederlaget! Kommer du låta det sänka dig helt och ge upp, eller kommer du slicka dina sår, ta nya tag och satsa på att bli ännu bättre på det du gör? Och komma in på listan nästa gång istället?


    Jag förstår hur du tänker. Men jag kanske helt enkelt inte kan bli en politiker precis som att vissa inte kan bli fotbollsproffs. Det här är det jag drömt om senaste åren men nu känns livet pest igen. Inte ens mina antidepressiva hjälper nu.
    Anonym (Been there too) skrev 2018-04-24 21:53:27 följande:
    Hej TS,

    Hur gammal är du? Gör du något på dagarna?

    Jag känner igen mig i det du skriver. Tar också antidepressiva, och även mina drömmar har gått i kras (och jag är singel)..för att nämna några.

    Har inte så mycket råd annat än att ta en dag i taget och räkna upp allt som du är tacksam för. Jag hoppas det ordnar sig för dig. Alla råd folk ger är egentligen temporära, det långsiktiga är att finna ett ljus i livet och hanka sig fast i det (vad det än innebär för dig). Det långsiktiga är att hitta en mening, hur liten den än må vara och att vara sin egen bästa vän.

    Ta hand om dig och kram
    Jag är 31 och jag jobbar heltid. Ett helt ok jobb.

    Jag försöker att hitta en mening med livet. Politiken var det och min dröm att komma vidare men nu har jag verkligen ingenting igen. Just nu skulle jag gärna gå och lägga mig och aldrig vakna upp igen.
  • Anonym (Been there too)

    Ok du är rätt ung. Jag fick ge upp drömmen om att bli läkare(efter att ha pluggat flera år) pga psykisk ohälsa, det var det som gav mig en struktur och mening (och identitet) i livet. Om det kan vara till någon tröst.

    Spontant känns det ju super att du jobbar heltid och orkar det, kan det inte ge känsla av tacksamhet hos dig? Det är ju en stor del av livet som faktiskt fungerar.

    Kan du vidareutbilda dig? Finns det saker som yoga, kampsport eller annat du är/kan bli intresserad av? Har du bollat med någon om dina tankar? Politiken kanske behöver inspiration inifrån.

    Varför skulle tjejer inte finna intresse i dig? Har du för höga krav tex? Jag vet själv att ibland när jag tänker mkt på att jag varit singel länge (och att män ej finner mig" bra " nog) så kmr väldigt negativa tankar.

    My two cents

  • Anonym (??)
    Men jag tror ändå du kan hitta nåt annat som kan intressera dig längre fram. Gå med i Humanisterna, eller liknande? Eller gör ett studiebesök i nån kyrka o känn efter hur det känns. 

    Tror ändå danskurs vore nåt bra, där finns det massor av tjejer f öGlad. Som söker killar.
Svar på tråden Vad ska jag göra med mitt liv?