• lindavik

    Tvillingar bf sept-nov 2018

    Hej!

    Har letat och letat men inte hittat någon tråd som jag söker, nämligen för alla oss som väntar tvillingar till hösten i år 2018. Det skulle vara roligt att hitta personer i samma situation som en själv för att kunna diskutera stort som smått. För mig är detta skräckblandad förtjusning för tillfället ????

  • Svar på tråden Tvillingar bf sept-nov 2018
  • Saccess82

    Hej! Jag väntar tvillingar, bf 30 september efter kub-ul. 35 år gammal och det är mina första barn. Just nu väntar jag på rul andra veckan i maj för att se att båda mår bra och att allt ser rätt ut. Har inga nära vänner eller släktingar som fått tvillingar så vore kul att ha några i liknande situation att skriva med!

  • lindavik

    Åh vad roligt att du hittade hit! :) Vi har bf i slutet av oktober. Jag är också 35, har en dotter på drygt 2 år. Bor i Sthlm & har hittills varit skräckslagen för det här med tvillingar. Den värsta känslan har börjat lägga sig nu och suget efter att börja shoppa saker och förbereda sig har börjat smyga sig på ;) Hur mår du?

  • LFF

    Välkomna till tvillingvärlden! Mina är födda i november 2013 och det har varit en omtumlande resa.

    På Facebook finns det en grupp som heter "Vi som har eller väntar tvillingar eller fler" som är väldigt trevlig, hjälpsam och stöttande.

  • Saccess82

    Nu mår jag bra men februari och mars var ett enda stort illamående! Trodde där ett tag att jag skulle pricka in alla graviditetssymptom som fanns men just nu är jag mest bara tröttare än vanligt och saknar helt kondition. Skulle tro att det kan bero på att min mage är ganska stor, gått upp 35cm runt midjan och den fortsätter att växa! Tänkte hålla hemligt till efter RUL från början men inte ens små barn missar att jag är gravid så den planen gick i stöpet.

    Jag känner mig lite nervös inför RUL och vågar inte riktigt hoppas och ställa in mig på att det är två förrän jag ser om båda fortfarande ser ut att må bra. Inga tvillingar annars i släkten så vi blir först.

    Hur är det för er andra?

  • EmmyB87

    Hej!

    Jag väntar tvillingar i början på november. Detta blir barn 3 &4 för mig. Har en flicka på 12 och en son på 5 sedan innan. Är 12+1 idag och illamåendet har börjat att avta lite äntligen. Är dock så fruktansvärt trött hela tiden. Vad roligt med en tvillingtråd. <3

  • Anonym (Twinmom to be)

    Här är en till som väntar tvillingar! Vad kul med en tvillingtråd! Bra initiativ! För oss var beskedet om tvillingar en stor lycka och glädje. Vi har inga barn sedan tidigare. Fram till för bara några veckor sedan så mådde jag apa, mådde illa och kräktes. Nu är det mycket bättre med det, men ryggen spökar trots att jag inte hunnit bli så stor än.

    Vet ni andra i tråden vad det blir för kön på era tvillingar?

    Har ni börjat handla? Efter RUL har jag vågat handla lite smått, jag var så nervös och orolig innan dess att jag inte riktigt vågade tro och hoppas på att vi verkligen ska bli föräldrar. Har köpt några plagg och beställt babysitters hittills. Vi har valt ut vagn, en Bugaboo Donkey Twin, men den är inte köpt än.

  • Bfjuli17

    Här är en till som väntar tvillingar! Bf i slutet av oktober, troligtvis tvåäggs. Har också mått fruktansvärt illa fr v 5-11, har börjar lätta med hjälp av lergigan comp, äntligen!

    Har två killar sen tidigare, en 7åring och en som blir 1 år i sommar.. nervös för hur vi ska klara att ta hand om tvillingarna och en under 1,5.. nån mer som har ett blivande storasyskon som är så litet?

    Ska göra kub på fredag och är så nervös trots att jag är ung, vet inte varför jag är så orolig denna gången

  • Bfjuli17
    lindavik skrev 2018-04-22 22:44:16 följande:

    Åh vad roligt att du hittade hit! :) Vi har bf i slutet av oktober. Jag är också 35, har en dotter på drygt 2 år. Bor i Sthlm & har hittills varit skräckslagen för det här med tvillingar. Den värsta känslan har börjat lägga sig nu och suget efter att börja shoppa saker och förbereda sig har börjat smyga sig på ;) Hur mår du?


    Jag kände precis samma när vi fick reda på att det var två! Kände på mig redan innan vårt tidiga vul att det var tvillingar så jag hade skojat om hur skönt det skulle bli att få bekräftat att det ?bara? var en bebis där inne haha. Har börjat känna mer glädje i takt med att illamåendet släppt.. har ni tänkt ha er 2åring på förskola när de föds? Eller ska hon vara hemma med er första tiden?
Svar på tråden Tvillingar bf sept-nov 2018