• Anonym (J)

    Varför skryta om sitt sexliv?

    Vad är det för fel på någon som insisterar på att dennes partner ska tala om för sitt ex att den nya är bättre i sängen? Tycker man inte att det är lite pinsamt? Eller är det vanligt?

  • Svar på tråden Varför skryta om sitt sexliv?
  • Anonym (Nej)

    Alla människor föds ju inte helt riktig i huvudet.

  • Långbenopluto

    Pinsamt?

    Det är ju nåt som fattas i huvudet på den personen, så det är ju bara ett bevis att beslutet att den personen skulle bli ett ex var ett bra beslut.

  • Anonym (J)
    Salmiakk skrev 2018-04-23 17:06:07 följande:

    Pinsamt?

    Det är ju nåt som fattas i huvudet på den personen, så det är ju bara ett bevis att beslutet att den personen skulle bli ett ex var ett bra beslut.


    Mm jag skulle skämmas att hålla på så.

    Jo, är sant.
  • Fiona M

    Det låter som om personen har problem med både självförtroende och självkänsla. Jag tycker partnern ska ha lite integritet och inte diskutera tidigare relationer med den nya.

  • Anonym (J)
    Fiona M skrev 2018-04-23 17:22:51 följande:

    Det låter som om personen har problem med både självförtroende och självkänsla. Jag tycker partnern ska ha lite integritet och inte diskutera tidigare relationer med den nya.


    Det nya paret har mycket annat sjukt för sig.. Varav detta bara en liten detalj. Men du har säkert rätt.
  • Anonym (mmm)

    haha, ja säg det. Nån som uppenbarligen har ett stort bekräftelsebehov och vill "bräda" exet. 

  • Anonym (J)
    Fiona M skrev 2018-04-23 17:34:31 följande:

    Är du exet som får höra det?


    Ja absolut.
  • Anonym (Hm)
    Fiona M skrev 2018-04-23 17:22:51 följande:
    Det låter som om personen har problem med både självförtroende och självkänsla. Jag tycker partnern ska ha lite integritet och inte diskutera tidigare relationer med den nya.
    Håller med
  • plättarmedsylt

    Otroligt omoget. Den nya partnern känner sig uppenbarligen hotad av dig. Inte ditt problem. Om jag var du skulle jag blocka båda två för att slippa höra sådana pinsamheter i fortsättningen. Det skulle väl också sannolikt reta den nya partnern, eftersom hen då inte kan fortsätta tala om för dig hur mycket bättre hen är XD

  • Anonym (J)
    plättarmedsylt skrev 2018-04-24 17:11:21 följande:

    Otroligt omoget. Den nya partnern känner sig uppenbarligen hotad av dig. Inte ditt problem. Om jag var du skulle jag blocka båda två för att slippa höra sådana pinsamheter i fortsättningen. Det skulle väl också sannolikt reta den nya partnern, eftersom hen då inte kan fortsätta tala om för dig hur mycket bättre hen är XD


    Jo. :) De har gjort mycket sjuka saker. De är blockerade och dokumenterade för ev polisanmälan sedan länge. Någonting står inte rätt till hos dem och det är obehagligt. Försöker mest förstå. Men det handlar nog om svår osäkerhet. Narcissism och annat.
  • Anonym (Nja)

    Jag skulle säga att det beror på.

    Om det är en försvarsmekanism för att exet (som är dålig i sängen) beter sig som en överlägsen idiot, eller om man skryter för att man gillar att skryta och trycka ner andra..

    Inget är väl direkt okej eller moget, men det ena mer förståeligt..

  • Anonym (J)
    Anonym (Nja) skrev 2018-04-24 20:06:28 följande:

    Jag skulle säga att det beror på.

    Om det är en försvarsmekanism för att exet (som är dålig i sängen) beter sig som en överlägsen idiot, eller om man skryter för att man gillar att skryta och trycka ner andra..

    Inget är väl direkt okej eller moget, men det ena mer förståeligt..


    Läs ts och svaren. Det första stämmer inte alls.
  • plättarmedsylt
    Anonym (J) skrev 2018-04-24 20:00:37 följande:

    Jo. :) De har gjort mycket sjuka saker. De är blockerade och dokumenterade för ev polisanmälan sedan länge. Någonting står inte rätt till hos dem och det är obehagligt. Försöker mest förstå. Men det handlar nog om svår osäkerhet. Narcissism och annat.


    Oj då. Men hur kan de höra av sig och tala om att den nya är bättre än du i sängen om de är blockade?
  • Anonym (J)
    plättarmedsylt skrev 2018-04-25 14:18:51 följande:
    Oj då. Men hur kan de höra av sig och tala om att den nya är bättre än du i sängen om de är blockade?
    "Direkt" kontakt kan de inte ha, men nätet är stort och det går inte att blocka överallt. Så jag ser vad som händer, om jag vill. Vilket kan vara bra framöver.
  • Anonym (Hm)
    plättarmedsylt skrev 2018-04-24 17:11:21 följande:
    Otroligt omoget. Den nya partnern känner sig uppenbarligen hotad av dig. Inte ditt problem. Om jag var du skulle jag blocka båda två för att slippa höra sådana pinsamheter i fortsättningen. Det skulle väl också sannolikt reta den nya partnern, eftersom hen då inte kan fortsätta tala om för dig hur mycket bättre hen är XD
    Verkligen
  • plättarmedsylt
    Anonym (J) skrev 2018-04-25 14:53:23 följande:

    "Direkt" kontakt kan de inte ha, men nätet är stort och det går inte att blocka överallt. Så jag ser vad som händer, om jag vill. Vilket kan vara bra framöver.


    Så de har inte kontaktat dig direkt, utan har lagt upp på något offentligt ställe att den nya är bättre än du i sängen? Det är ju ännu sjukare.
  • Anonym (J)
    plättarmedsylt skrev 2018-04-25 17:19:52 följande:
    Så de har inte kontaktat dig direkt, utan har lagt upp på något offentligt ställe att den nya är bättre än du i sängen? Det är ju ännu sjukare.
    Ungefär så. Ja, det är en riktig cirkus faktiskt.
Svar på tråden Varför skryta om sitt sexliv?