• Hellsing

    Någon som lyckats trots liten äggreserv?

    Hej

    Är det någon här som har haft liten äggreserv men lyckats bli gravida? behöver lite hopp i mörkret just nu -_-

    2 misslyckade ivf och allt känns sjukt hopplöst.

    Min man har bra simmare men inte tillräckligt för insemination men det verkar peka åt att mina ägg inte är bra nog då vi inte fått göra någon återinsättning av äggen, första gången så blev nästan alla befruktade men utvecklades "fel" och andra gången blev ingen befruktad...

    Vi är 32 och 35

  • Svar på tråden Någon som lyckats trots liten äggreserv?
  • Dizi22

    Här sitter jag med samma situation

    Jag förstår din besvikelse men vi ska inte ge hopp

    En kvinna här på FL skrev tidigare till mig att hon är gravid i v28 nu trots låg amh efter 17 mån försök så hoppet finns jo. :)

    Hoppas att vi lyckas snart :) :)

  • Hellsing
    Dizi22 skrev 2018-04-28 09:34:25 följande:

    Här sitter jag med samma situation

    Jag förstår din besvikelse men vi ska inte ge hopp

    En kvinna här på FL skrev tidigare till mig att hon är gravid i v28 nu trots låg amh efter 17 mån försök så hoppet finns jo. :)

    Hoppas att vi lyckas snart :) :)


    Skönt att veta man inte är ensam och en har lyckats! Jag proppar i mig alla vitaminer jag kan läsa om som ska underlätta, känns ju som att man inte kan göra så mycket mer :(

    Hoppas ni med lyckas <3 vi har ju försökt i 24 månader så...har ju tagit längre tid..
  • Hellsing
    Dizi22 skrev 2018-04-28 09:35:47 följande:

    Jag själv är 25 år och sitter med 0.3 amh


    Jag minns inte vilket värde jag har men de på RMC anser iaf att det är väldigt lågt och jag får med deras sprutor bara 3 och 5 ägg som kommit ut.
  • Dizi22

    Vi har inte gått vidare men något utrednings än men på torsdag så har jag tid med gyn fören spolning i äggledarna hoppas att det visa sig bra.

    Ska diskutera med läkaren stimulering spruter om det är möjliget att skriva ut den utan än ivf försök.

    Jag har till och med en myom som sitter bakväggen av livmodern 25 mm som går inte att behandla just nu, men läkaren sa att det är inte så stor och sitter i ett ställe där det påverkar inte graviditeten.

  • Dizi22

    Jag käkar Prasteron 50 mg om dagen.

    Läste att många fick bättre amh värde efter ett tag med det. Prova den om du har inte provat den än kanske det hjälper. Ska be min läkare om en ny remiss efter jag är klart med 3 månader så får jag ser om det stämmer för mig ????

  • Hellsing
    Dizi22 skrev 2018-05-01 13:31:41 följande:

    Vi har inte gått vidare men något utrednings än men på torsdag så har jag tid med gyn fören spolning i äggledarna hoppas att det visa sig bra.

    Ska diskutera med läkaren stimulering spruter om det är möjliget att skriva ut den utan än ivf försök.

    Jag har till och med en myom som sitter bakväggen av livmodern 25 mm som går inte att behandla just nu, men läkaren sa att det är inte så stor och sitter i ett ställe där det påverkar inte graviditeten.


    Vi fick information av RMC att man inte kunde ta stimuleringssprutor mellan då de är till för att skapa fler ägg inför ivf så hon sa det inte går att använda för att få större ägg men hade varit intressant att veta om du får ett annat svar av läkaren.

    Vi har inte fått prova spolning :(
  • Hellsing
    Dizi22 skrev 2018-05-01 13:33:42 följande:

    Jag käkar Prasteron 50 mg om dagen.

    Läste att många fick bättre amh värde efter ett tag med det. Prova den om du har inte provat den än kanske det hjälper. Ska be min läkare om en ny remiss efter jag är klart med 3 månader så får jag ser om det stämmer för mig ????


    Låter jätteintressant! Ska leta upp det! 

    Du får jättegärna berätta hur det gick för dig!
  • Dizi22

    Sista gången efter spolning i ägglederna så sa läkaren att han ser flera ägg blåsar bara efter en månad med prasteron

    Det känns så bra att den hjälper i alla fall.

    Jag ska förtsätta med den 3 månader till sen göra om amh prov.

    Han pausade med ivf försöket eftersom det verka går framåt med vra medicin.

    Om vi inte lyckas om 3 månader så ska vi köra ägg stimulering spruter och därefter blir det aktuelt med ivf. Förhoppningsvis inte.

    Min myom som var 25 mm i storleken försvann oxå :) det är härligt att jag behövde inte p-pillar för att behandla den.

    En kvinna som går till samma läkare och har samma problem är nu med tvinnling efter prasteron behandling så hoppas att vi lyckas med oxå.

Svar på tråden Någon som lyckats trots liten äggreserv?